CHORVATANIA

Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob

Na základe vyjadrení redaktorov a pána Ronalda Tahotného z reportáže na
http://videoarchiv.markiza.sk/video/televizne-noviny/televizne-novi..., označenej ako Skvalitnenie dopravy alebo biznis, v ktorej bolo uverejnením nepravdivých informácií neprimerane  zasiahnuté aj do právom chránených záujmov spoločnosti MCST, a.s., si dovoľujem verejnosti poskytnúť krátku informačnú reakciu o tom, aké sú fakty okolo zdržiavania výstavby DK Triblavina, ale aj rozširovania diaľnice D1 ako nevyhnutnej súčasti mimoriadne dôležitej stavby tzv. nultého obchvatu Bratislavy a rýchlostnej cesty R7.

Spoločnosť MCST, a.s. a aj moje meno bolo uverejnené v závere inkriminovanej reportáže asi v čase 3:30 záznamu, pričom bol využitý nepravdivý, presnejšie a jasnejšie označené zavádzajúci pamflet, vyrobený pred cca rokom za úplatu novinárkou Klárou Horváthovou, ktorá sa k tomu pod ťarchou dôkazov aj priznala (viď tento článok : https://nassenec.sme.sk/c/8174695/fakty-z-grobu-alebo-pr-po-slovens...  Napriek tomu „niekto a z nejakého dôvodu“ opätovne tieto, podľa môjho hodnotiaceho úsudku nepravdivé informácie a/alebo fabulácie použil v záujme zamestnania širokého spektra obyvateľov obcí a miest okolo Bratislavy zbytočnou činnosťou pri očistení svojho konania a úmyslov. Presne v duchu pravidla, že je jednoduché v jednej vete vypustiť zjednodušené nepravdy, ktoré ale môžu byť vyvrátené iba použitím množstva ďalších viet, popísaním faktov a predložením dôkazov. Pokúsim sa v stručnosti prezentovať verejnosti niektoré z faktov, ktoré preukazujú korektnosť a transparentnosť môjho konania a úmyslov, ale zároveň aj konanie a úmysel viacerých ďalších zástupcov vlastníkov nehnuteľností v dotknutej lokalite.

1. 

Spoločnosť MCST, a.s. ako dlhodobý majiteľ pozemkov v tesnom susedstve diaľnice D1 bola od roku 2010 účastníkom Územného a aj stavebného konania stavby DK Triblavina, ako aj územného konania stavby rozšírenie diaľnice D1 na 6-pruh a kolektory, resp. v neposlednom rade taktiež stavby rozšírenia diaľnice D1 podľa aktuálnych predstáv NDS, a.s. a Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (MDVaRR SR). Pozícia MCST, a.s. vo všetkých dotknutých konaniach je dlhodobo konštruktívna a konzistentná, čo si môžete pozrieť v článku http://chorvatania.sk/profiles/blogs/reakcia-mcst-a-s-na-informacie... na komunitnom webe www.chorvatania.sk. Tento článok obsahuje aj stanovisko MCST, a.s. ako účastníka konania rozšírenia diaľnice D1, vydané v predvečer parlamentných volieb 2016 (viď link : http://chorvatania.sk/profiles/blogs/kratka-reakcia-na-informacie-o...

2. 

V súvislosti s opätovným vykresľovaním údajných nekalých úmyslov a/alebo záujmov ľudí, vystupujúcich aj na tlačovej konferencii OZ Triblavina, ktorých konanie má údajne negatívny dopad na zdržovanie realizácie viacerých diaľničných stavieb v okolí Bratislavy si dovoľujem dať do pozornosti nasledovné skutočnosti:

2.1.

V pripojenom súbore predkladám scan zápisnice z ďalšieho rokovania zástupcov MDVaRR SR, NDS, a.s., obce Ch. Grob a aj viacerých vlastníkov nehnuteľností v dotknutej lokalite zo dňa 26.02. 2014 (viď tento súbor Zapis_zo_stretnutia_26-02-14_ku_TRBC.pdf), ktorého predmetom bolo aj hľadanie spoločne priechodného riešenia napojenia komunikácie Triblavinská cesta na nadradenú cestnú sieť a v rámci toho aj na diaľnicu D1. Ako môžete vidieť z obsahu zápisu, všetci zainteresovaní hľadali konštruktívne a aj kompromisné riešenie, na ktorom spoločne s MDVaRR SR, NDS, a.s. a obcou Ch. Grob niektorí vlastníci nehnuteľností intenzívne pracovali až do druhej polovice roka 2015 (myslím október), kedy z nejakého dôvodu nastala zmena v dovtedy platnej a aj verejne prezentovanej koncepcii.

2.2.

Na stretnutí bol aj zástupca vlastníka nehnuteľností, spomínaných v inkriminovanej reportáži v súvislosti s JUDr. Vydrovou, ktorým bol v danom čase ako projektant Ing. arch. Norbert Gubka. Spoločnosť Triblavina Business Center, s.r.o. sa stala vlastníkom, resp. mohla sa stať vlastníkom a aj "developerom" dotknutých nehnuteľností, susediacich s nehnuteľnosťami MCST, a.s. až potom, ako spoločnosť Triblavina Bussiness Center, s.r.o. vznikla, čo bolo podľa výpisu z OR až 25.7. 2014.

V každom prípade však platí, že aj spoločnosť MCST, a.s. a aj všetci ostatní vlastníci nehnuteľností v lokalite Triblavina okolo Triblavinskej cesty konali po celú dobu transparentne a presne v duchu dohôd, resp. usmernení od MDVaRR SR, resp. NDS, a.s., resp. v súlade s usmerneniami a aj záujmami orgánov obce Ch. Grob, zohľadňujúc pri tom aj stanoviská ďalších samosprávnych celkov (Ivanka pri Dunaji, BSK).

2.3.

Spoločnosť MCST, a.s. v súčinnosti s Ing. arch. Gubkom a s NDS, a.s. v súlade so zápisom z 26.2. 2014 predložila návrh riešenia prepojenia Triblavinskej cesty s DK Triblavina ešte v prvom polroku 2014.

2.4.

Otázkou preto aktuálne je, prečo sa vôbec tieto spory rozohrávajú a prečo sú vedené útoky práve na JUDr. Vydrovú a cez MCST, a.s. aj na Ing. Jozefa Selepa, resp. aj na Ing. Grožaja v súvislosti s ich aktivitami v OZ Triblavina.

Podľa mne dostupných a aj podľa verejne známych informácií vznikla aktivita OZ Triblavina z iniciatívy obyvateľov obce Bernolákovo vrátane poslancov OcZ tejto obce, ktorí vyhodnotili v podstate zrušenie pripojenia ich obce na diaľnicu D1 cez komunikáciu medzi obcami Bernolákovo a Ch. Grob po avizovanej zmene koncepcie vypustením kolektorov. Obyvatelia obce Ch. Grob sa v tejto záležitosti začali angažovať až potom, keď museli vyriešiť otázku trasy obchvatu Ch. Grobu a Pezinka s budúcim pripojením na DK Triblavina, voči ktorému v pôvodnom riešení vznikol odpor formou petície zo strany obyvateľov existujúcich obytných lokalít a aj urbárnikov - vlastníkov poľnohospodárskej pôdy. Ing. Jozef Selep podľa informácií zo zasadnutia OcZ obce Ch. Grob dňa 5.2 2016 (viď strany 9. a 10. z uznesení OcZ na adrese: http://www.chorvatskygrob.sk/download_file_f.php?id=690869) pomohol nájsť kompromisné riešenie trasy obchvatu a poslankyňa Vydrová ako obyvateľka jednej z dotknutých lokalít pomohla toto riešenie komunikovať a aj ho predložila ako poslanecký návrh.

2.5.

Následne po dlhších prípravách začatia stavby DK Triblavina a aj prípravy obchvatu D4 bola spoločnosť MCST, a.s. aj za účasti pána Ing. arch. Gubku a aj konateľa Triblavina Bussiness Center, s.r.o. na stretnutí so zástupcami MDVaRR SR a NDS, a.s. oslovená, aby sa pokúsila komunikovať s vlastníkmi nehnuteľností také riešenie trasy prepojenia Triblavinskej cesty a DK Triblavina, ktoré by bolo všeobecne priechodné.

Spoločnosť MCST, a.s. návrh takého riešenia pripravila a získala preň písomný súhlas väčšiny vlastníkov nehnuteľností, a to vrátane spoločnosti Triblavina Bussiness Center, s.r.o. a aj spoločnosti, za ktorú s nami komunikoval ako inžiniering pán Ing. Grožaj. Spoločnosť MCST, a.s. následne ako účastník konania stavby rozšírenia diaľnice D1 a aj DK Triblavina podľa pôvodného konceptu predložila toto riešenie dňa 4.3. 2016 (viď obsah bodu 1.).

Predkladaný návrh rozpracováva aj alternatívu rozšírenia diaľnice D1 – 6pruh + kolektory (označenie pre PD pre SP) bez kolektorov, pričom ako prvý oficiálny materiál predstavuje aj riešenie 4 pruhy + odstavný pruh bez kolektorov, ale s návrhom aj na zjazd/výjazd z Triblavinskej cesty tak, ako je to riešené na viacerých miestach SR.

Od 4.3. 2016 sa síce uskutočnilo viacero diskusií, rôznych stretnutí a v neposlednom rade viedla aj iniciatíva MCST, a.s. a ostatných vlastníkov nehnuteľností k tomu, že rozšírenie diaľnice D1 bude 4 pruhy + odstavný a nie 3 pruhy + odstavný. Takže problematiku, resp. zodpovednosť za zdržiavanie realizácie diaľničných stavieb v okolí Bratislavy nie je ani korektné a ani preukázateľne možné presúvať iba na plecia osôb, menovaných v inkriminovanej reportáži.

3. 

Spoločnosť MCST, a.s. poverila svojho právneho zástupcu posúdením možnosti ďalšieho postupu voči tomu subjektu, ktorý je zodpovedný za uverejnenie nepravdivých informácií o spoločnosti MCST, a.s. a/alebo o osobe Štefana Sládečka.

Takto totiž vyhodnocujeme cca 2 - 5 sekundové čitateľné zobrazenie textu „Ing. Štefan Sládeček, MCST“ a vedľa toho text „vysvetlenie“ Pozemok vo vlastníctve MCST, a.s., ktorý vlastní Štefan Sládeček, pre ktorého pracuje aktivista z obce Chorvátsky Grob, Jozef Selep (petičiar)“ - viď stiahnuté dve obrazovky z inkriminovanej reportáže v súbore TN_Markiza-Videoarchiv-19-02-2017_screensho_1a2.png) v tejto záležitosti postupovať nekompromisne. Pretože v spomínanej reportáži vedľa MCST, a.s. a môjho mena aj „svietilo“ aj meno Ing. Selepa v takých súvislostiach, ktoré sa jednak nezakladajú na pravde a neprimerane zasahujú do občianskych a ústavou garantovaných práv viacerých občanov SR, ale boli opätovne prezentované s použitím preukázateľne nepravdivého pamfletu, vypracovaného za úplatu za účelom odpútať pozornosť od nejakého diania okolo realizácie diaľničných stavieb v okolí Bratislavy a najmä v lokalite Triblavina. Bolo tomu tak už pri vzniku toho pamfletu a žiaľ, je tomu aj teraz, pričom je zarážajúce, kto všetko je s týmto pamfletom ochotný pracovať bez overenia pravdivosti uvedených údajov/informácií. 

Ako jednu z prvých vecí sa obrátime na subjekt, ktorý tú reportáž odvysielal so žiadosťou, resp. žiadosťami podľa tlačového zákona a podľa zákona o vysielaní a retransmisii prečo ten subjekt konal tak, ako konal, prečo si uverejnení informácie neoveril a pod.

Ako ďalší krok bude zrejme nasledovať výzva na kompetentné orgány, prečo nie je konané voči účastníkom stavebného konania oficiálne, ale sú verejnosti predstaviteľom súkromnej firmy prezentované hodnotiace informácie o dôvodoch/príčinách takéhoto nekonania.

Počet zobrazení: 420

Komentár

Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.

Pripojte sa k sieti CHORVATANIA

© 2024   Created by Štefan Sládeček.   Používa

Symboly  |  Nahlásiť problém  |  Podmienky služby