Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob
Na FB stránke Obec Chorvátsky Grob - občianska komunita som zaregistroval informáciu o vyhlásení starostov a primátorov obcí a miest z okolia Bratislavy, ktoré obsahuje aj vyjadrenia o politickom, resp. neodbornom pozadí občianskych aktivít, vyjadrených viacerými článkami, resp. zrejme aj hlasovaním zastupiteľstiev niektorých dotknutých obcí, ale aj vyjadreniami predstaviteľov politických strán. K uvedenému vyhláseniu sa obšírne vyjadril aktívny občan Jozef Selep (tiež na FB) a v diskusii k uverejnenému vyhláseniu aj viacerí členovia uzavretej FB skupiny.
MCST, a.s. je účastníkom aktuálne prebiehajúceho stavebného konania ku stavebnému povoleniu stavby „Diaľnica D1 Bratislava - Senec, rozšírenie na 6-pruh, 1. úsek km 0,000 - 3,638 (13,600 - 17,238 D1)" (DSP) - viď žiadosť spoločnosti Amberg Engineering Slovakia, s.r.o. o stanovisk...
Po vyhodnotení predloženej dokumentácie DSP a po získaní stanovísk ďalších vlastníkov nehnuteľností v lokalite Triblavina okolo Triblavinskej cesty (TRBC) mohla, resp. do určitej miery musela v primeranom termíne na základe žiadosti spracovateľa dokumentácie zaujať takéto nesúhlasné stanovisko MCST, a.s. ku predloženej DSP pre stavbu „Diaľnica D1 Bratislava - Senec, rozšírenie na 6-pruh, 1. úsek km 0,000 - 3,638 (13,600 - 17,238 D1)" s podrobným odôvodnením nesúhlasného stanoviska, ale aj s návrhom na možné riešenie príčin/dôvodov vydaného nesúhlasného stanoviska.
Ku predloženému nesúhlasnému stanovisku MCST, a.s. stanovisku sú predložené aj tri samostatné prílohy, obsahujúce viacero vyjadrení orgánov a organizácií za pomerne dlhé obdobie 6 rokov, počas ktorých došlo z rôznych dôvodov k viacerým dosť zásadným zmenám v koncepcii riešenia niektorých úsekov rozšírenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou na 6-pruh plus kolektory, resp. aktuálne podľa predloženej DSP iba 6-pruh pre úsek medzi DK Triblavina a križovaním D1 s D4.
Práve preto príloha č.2. ku nesúhlasnému stanovisku MCST, a.s. ku DSP obsahuje popis vývoja okolo rozšírenia diaľnice D1 a DK Triblavina od roku 2010, aby boli zrejmé dôvody, resp. argumenty pre stanovisko MCST, a.s., resp. skôr aby bol vytvorený priestor pre diskusiu a pre hľadanie riešenia situácie, ktoré podľa nášho názoru, resp. najmä podľa doteraz vydaných stanovísk kompetentných alebo dotknutých orgánov a organizácií je možné reálne dohodnúť. Časť z množstva týchto stanovísk, vydaných počas celkom takmer 6 rokov riešenia problému, tvorí celkom 24 príloh k prílohe č. 2. nesúhlasného stanoviska MCST, a.s. (viď zoznam príloh - vybratých stanovísk, resp. písomností).
Súčasťou stanoviska MCST, a.s. v jeho prílohe č.1. je aj z teoretický návrh riešenia dopravného pripojenia lokality Triblavina v okolí TRBC a teda aj časti Čierna Voda na diaľničnú križovatku Triblavina a aj na diaľnicu D1. Tento návrh predstavuje náhradné, resp. doplnkové riešenie situácie, ktorá vznikla zrušením diaľničných kolektorových pásov medzi DK Triblavina a križovaním uvažovanej diaľnice D4 s existujúcou diaľnicou D1.
Predkladaný návrh do diskusie v prílohe č. 1. pozostáva z dvoch častí, a to
MCST, a.s. v rámci prílohy č.3. predložila zároveň túto žiadosť o účasť na pracovnom stretnutí, na ktorom by mali zainteresované subjekty nájsť také možné riešenie dopravy v dotknutej lokalite, ktoré by nepredstavovalo zdržanie, resp. komplikáciu v príprave stavby rozšírenia D1 na 6-pruh, ale skôr by malo smerovať ku vyriešeniu dopravného pripojenia lokalít z okolia diaľnice D1 od Ch. Grobu z jednej strany, resp. aj od Bernolákova z druhej strany diaľnice D1.
Ako bolo uvedené v úvode tohto článku, objavili sa na verejnosti informácie o vyhlásení starostov a primátorov obcí a miest z okolia Bratislavy, ktoré obsahujú aj vyjadrenie o politickom, resp. neodbornom pozadí občianskych aktivít, vyjadrených viacerými článkami, resp. aj vyjadreniami predstaviteľov politických strán, ktoré podľa vyhlásenia starostov a primátorov negatívne zasahujú do procesu riešenia dopravy v regióne medzi Bratislavou, Pezinkom a Sencom, resp. aj v južnejších častiach BSK.
Nakoľko stanovisko MCST, a.s. ku DSP rozšírenia diaľnice D1 na 6-pruh obsahuje aj konštatovania, ktoré sú obdobné, ako niektoré vyjadrenia, ku ktorým vo svojom vyhlásení vzniesli výhrady starostovia a primátori, považujem za potrebné zaujať stanovisko k uverejnenému vyhláseniu primátorov a starostov, nakoľko sa dotýka aj vydaného stanoviska MCST, a.s. k predloženej DSP.
Obsah stanoviska MCST, a.s. ku DSP rozšírenia Stanovisko MCST, a.s. ku DSP nemá ani politické pozadie a nie je ani neodborné, resp. nehodia sa naň ani iné prívlastky z vyhlásenia primátorov a starostov; predložené stanovisko MCST, a.s. ku DSP je jednoducho oprávnene vydané vyjadrenia účastníka konania, ktorý
To, že sú niektoré časti stanoviska MCST, a.s. podobné s vyhláseniami, uverejnenými či už občianskymi aktivistami alebo novinármi, resp. aj predstaviteľmi politických strán, je jednoducho dané tým, že aj iní odborníci podobne posúdili predložené riešenie dopravy na úseku medzi DK Triblavina a križovaním D1 s D4.
Vyjadrenia MCST, a.s. sú založené výhradne na doteraz získaných stanoviskách zainteresovaných orgánov špecializovanej štátnej správy alebo orgánov samosprávy, resp. na vyhodnotení vývoja v riešení dopravného pripojenia lokality Triblavina v okolí TRBC, čo je dokumentované v prílohách predloženého stanoviska.
V závere tohto článku si dovolím zopakovať vyjadrenie zo záveru písomného stanoviska, že nami predkladaný návrh pre riešenie dopravného prístupu pre lokalitu Triblavina v okolí TRBC a aj pre časť Čierna Voda vytvorí priestor pre diskusiu a aj pre nájdenie konštruktívneho riešenia dopravnej situácie v dotknutej lokalite, ktorá bude na prospech obyvateľov týchto dynamicky sa rozvíjajúcich sa lokalít v tesnej blízkosti Bratislavy, hlavného mesta SR.
© 2024 Created by Štefan Sládeček. Používa
Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.
Pripojte sa k sieti CHORVATANIA