Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob
Na základe niektorých príspevkov o tom, ako si obec Chorvátsky Grob plní povinnosti podľa zákona č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám, som trošku operatívnejšie pripravil tento blogový príspevok, ktorým dokumentujem prístup Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR (MŠVVaŠ SR) ako povinnej osoby podľa dotknutého zákona. Podotýkam, že aj v prípade tohto ostatného príspevku od poslankyne Michálkovej a aj v prípade tohto môjho článku ide o ten istý prípad, a to výstavbu ZŠ s MŠ v obci Chorvátsky Grob časť Čierna Voda. Avšak prístup k plneniu zákonných povinností je zásadne rozdielny.
Dňa 21.12. 2016 som za MCST, a.s. adresoval na MŠVVaŠ SR túto žiadosť podľa zákona č. 211/2000 Z.z.
MŠVVaŠ SR najskôr dňa 30.12. 2016 požiadalo emailom a dodatočne aj písomne doporučenou zásielkou o posun termínu na vybavenie žiadosti podľa infozákona o 8 dní. Následne bola dňa 20.1. 2017 doručená emailom odpoveď MŠVVaŠ SR, ktorá obsahovala jednak tento list MŠVVaŠ SR č. 843/2016-PKV, ale aj link pre stiahnutie viacerých súborov, uložených v troch adresároch - súbory zo stiahnutej zásielky sú uvedené v tejto tabuľke s popisom obsahu súborov od MŠVVaŠ SR aj s popisom jednotlivých podkladov.
Za spoločnosť MCST, a.s. som na predložené podklady zareagoval nasledovným listom č. MCST/MŠSR-72701-ŠS. Vo svojej reakcii MCST, a.s. jednoznačne popísala vyhodnotenie podkladov od MŠVVaŠ SR a zároveň informovala ministerstvo o tom, ako bude s ohľadom na závažnosť zistení z predložených podkladov nútená ďalej postupovať.
Keďže nie každému obyvateľovi obce sa chce čítať všetky súbory z odkazov, tak uvediem súvisiace časti listu MCST, a.s. aj v tomto článku:
Z predložených podkladov v rámci listu č. 843/2016-PKV vo vzťahu na mnou predtým uvádzané skutočnosti zo zasadnutí Obecného zastupiteľstva Obce Ch. Grob (ďalej len „OcZ Obce Ch. Grob“ alebo tiež len „OcZ“) a aj z prijatých súvisiacich uznesení OcZ vyplýva, že
a)
OcZ Obce Ch. Grob ani nehlasovalo o zmene lokality pre výstavbu ZŠ s MŠ oproti podmienkam z dotačných zmlúv, resp. z podkladov ku poskytnutým dotáciám a
b)
následne ani Obec Ch. Grob nepožiadala o presun dotačných prostriedkov na iné miesto a teda aj na ich iné určenie, ale žiadosti obce sa týkali iba zmien termínov dokončenia výstavby ZŠ alebo MŠ, prípadne zmien technológie výstavby z kontajnerovej na murovanú a následne opačne.
Rovnako som z vyššie uvedených dôvodov logicky v podkladoch v rámci listu č. 843/2016-PKV ani nenašiel súhlas MŠVVaŠ SR s presunom využitia dotácií pre výstavbu ZŠ s MŠ na iných pozemkoch, než ktorých sa týkalo konanie/rozhodovanie MŠVVaŠ SR o pridelení dotácií pre Obec Ch. Grob, pretože v čase podávania väčšiny žiadostí obec dotknutý pozemok nevlastnila a ani preň neboli k dispozícii žiadne podklady, na ktoré sa Obec Ch. Grob vo svojich žiadostiach odvoláva vo vzťahu na zmenu podmienok dotačných zmlúv.
Z Vami predložených podkladov spoločnosť MCST, a.s. v súčinnosti so svojim právnym zástupcom identifikovala viacero skutočností, s ktorými sa budeme obracať na orgány činné v trestnom konaní, pričom tieto podklady budú dopĺňané do už dávnejšie podaných trestných oznámení. Z Vami predložených podkladov, resp. z ďalších, s nimi súvisiacich podkladov a/alebo zo súvisiacich skutočností totiž podľa nášho hodnotiaceho úsudku vyplýva uvedenie do omylu jednak našej spoločnosti, ale aj poslancov OcZ Obce Ch. Grob, zástupcov MŠVVaŠ SR, ale najmä obyvateľov Obce Ch. Grob – rodičov školopovinných detí.
Vo viacerých žiadostiach Obce Ch. Grob sú totiž preukázateľne uvedené také informácie ako odôvodnenie žiadostí, ktoré sa nezakladali na objektívnych skutočnostiach a pravdivo neopisovali skutočný postup obce v otázke prípravy a organizácie využitia poskytnutých dotácií pre výstavbu areálu ZŠ s MŠ.
© 2024 Created by Štefan Sládeček. Používa
Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.
Pripojte sa k sieti CHORVATANIA