CHORVATANIA

Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob

Príprava opatrení pre zlepšenie premávky na I. etape OK Vajnorská.

V závere mesiaca november 2016 bola skolaudovaná a daná do užívania I. etapa Okružnej križovatky na vyústení Triblavinskej cesty na spojnicu Pezinskej a Vajnorskej v časti Čierna Voda, označovanej ako I. etapa OK Vajnorská – viď tento projektový výkres pre I. etapu OK Vajnorská.

Po cca dvoch mesiacoch jej dennodenného užívania samotnými občanmi Čiernej Vody ale i tranzitujúcimi vodičmi z okolitých obcí sa objavili, resp. sa objavujú postrehy vodičov, poukazujúce na drobné nedostatky v plynulosti prejazdu cez túto križovatku.

V tomto článku zhrnieme všetky vyhodnotené postrehy a predložíme ich na verejnú diskusiu a aj na prípadné doplnenie zo strany aktívnych obyvateľov obce Chorvátsky Grob pred iniciovaním prípadných úprav smerom ku kompetentným orgánom.

Ešte predtým však zopakujem základné fakty, ktoré viedli ku vzniku súčasného stavu.

V závere roka 2014 došlo k dohode na riešení realizácie OK Vajnorská v dvoch etapách, pričom najskôr bude realizovaná I. etapa OK Vajnorská podľa tohto výkresu, ktorá bola prijatá v záujme vytvorenia predpokladov pre urýchlenú výstavbu I. etapy ZŠ s MŠ v lokalite PROMCEN a aj v záujme odblokovania výstavby supermarketu COOP Jednota. I. etapa OK Vajnorská mala byť realizovaná ako úprava alebo dobudovanie miestnych komunikácií a teda aj stavebné povolenie malo byť kvôli času vydané Stavebným úradom obce Ch. Grob.  Dokončenie OK Vajnorská bolo navrhnuté podľa tohto výkresu II. etapy OK Vajnorská.

Iba pre pripomenutie ešte pridávam súčasnú dopravnú situáciu (existujúci stav) v dotknutej lokalite a taktiež predkladám scan výkresu s pôvodným dočasným riešením podľa stavebného povolenie pre COOP Jedn....

Po cca dvoch mesiacoch jej dennodenného užívania samotnými občanmi Čiernej Vody ale i tranzitujúcimi vodičmi z okolitých obcí sa objavili, resp. sa objavujú postrehy vodičov, poukazujúce na drobné nedostatky v plynulosti prejazdu cez túto križovatku. Do doby, kým bude dokončená celá OK Vajnorská (viď tento výkres Kompletná OK Vajnorská), bude spoločnosť MCST, a.s. ako „paradoxný správca“ dotknutej I. etapy OK Vajnorská na príslušných inštitúciách avizovať tento stav a zároveň aj navrhovať odporučenia na doregulovanie a odstránenie niektorých vyhodnotených nedostatkov, ako napr. premiestnenie niektorých zvislých dopravných, resp. ich doplnenie, upravenie vodorovného značenie na vozovke vrátane upravenia montovaného ostrovčeka na vjazde/výjazde k objektu COOP Jednota.

Po vyhodnotení príspevkov / diskusií z uzavretej skupiny obyvateľov obce Chorvátsky Grob– občianska komunita a aj z komunikácie v rámci servera www.chorvatania.sk, resp. aj na základe osobných konzultácií boli identifikované ďalej uvedené jednak postrehy a/alebo pripomienky, ku ktorým je opätovne zaujaté stanovisko MCST, a.s. ako investora z donútenia a aj paradoxného/núteného správcu I. etapy OK Vajnorská (sú uvedené zeleným písmom), ale sú zároveň v texte aj navrhované odporučenia pre možné vyriešenie toho ktorého nedostatku :

  1. Výhrada voči tomu, že zastávka v smere na BA je zle umiestnená a vytvára nepríjemné kolízie. Umiestnenie zastávok prešlo dlhou diskusiou so zástupcami kompetentných organizácií a bolo nimi schválené v rámci stavebného konania. Počas realizácie boli urobené niektoré drobné vylepšenia, ktoré zrejme budú ešte dotiahnuté pri pokračovaní v projektoch v tejto lokalite po schválení ZaD ÚPN-O pre lokalitu PROMCEN, na ktoré čakáme od decembra 2007. Podľa intervalu autobusovej linky môže nastávať problém max. raz pol hodiny, pričom toto je jediná zastávka na trase od OC Monar až do centra MČ Vajnory, ktorá je mimo komunikácie. Aj napriek tomu je navrhované riešenie v bode 8.
  2. Zastávka z BA je nepríjemná pre vybáčanie autobusu pred príjazdom na ňu, ale hlavne ten umelý obrubník vytvára veľmi neprirodzený uhol nájazdu v smere na Triblavinskú. Je to dočasné a schválené riešenie do dobudovania celej OK Vajnorská, ktoré sme s ohľadom na majetkovo-právne skutočnosti a aj technické obmedzenia nemohli veľmi inak realizovať.
  3. Výhrada voči prekrytiu v odbočkách, t.j. napr. ak z hlavnej cesty chce naraz odbočiť niekto v smere do BA doľava na Triblavinskú a zároveň protiidúce auto smerom k COOP Jednota, tak tu vznikajú  kolízie. Určité zlepšenie prinesie dúfam optimalizovanie tých smerových ostrovčekov, ktoré budú oproti projektu zmenšené.
  4. Výhrada voči vyústeniu zo smeru od Triblaviny na Vajnory, ktoré nie je kolmo na Vajnorskú ( takže šofér prakticky nevidí autá prichádzajúce  z pravej strany), tiež mi vadí že toto vyústenie je úzke, takže keď tam stojí auto a druhé ide od smeru Vajnory a odbočuje na Triblavinskú, tak má problém sa tam zmestiť. Už sme sa k tomu vyjadrili v článku "Informácia o premiestnení autobusových zastávok." Tu a teraz iba pripomeniem, že tento úsek, resp. táto časť I. etapy OK Vajnorská je takmer identická s pôvodnou odbočkou medzi Vajnorskou a Triblavinskou ulicou. 
  5. Výhrada voči jednému zo základných problémov, trápiacich vodičov, ktorým sú nájazdy uhlov do križovatky, čo asi komplikujú tie umelé ostrovčeky. Platí obdobne, ako v bode 3., že určité zlepšenie prinesie dúfam optimalizovanie tých smerových ostrovčekov, ktoré budú oproti projektu zmenšené.
  6. Výhrada voči nevhodne umiestnenej značke pri výjazde z Triblavinskej smerom na Vajnorskú / BA. V ostrovčeku je osadená dopravná značka „Prikázaný smer“ - túto bude potrebné vhodne premiestniť tak, aby nebránila vo výhľade na vozidlá prichádzajúce od hotela Kamily/Agátky, ktorým musí byť daná prednosť v jazde, ak chce vodič dobre vidieť musí sa viac v križovatke vystrčiť skoro až do jazdného pruhu vozidiel prichádzajúcich zo zákruty zo smeru  Vajnory, resp. po Vajnorskej. Ak je niekto zaujatý hlavným smerom/ťahom a zlou prehľadnosťou, môže si nevšimnúť auto vychádzajúce od COOP Jednota a odbočujúce v smere na Vajnory - prakticky však treba dávať pozor na oba smery Vajnorskej , auta vychádzajúce od Jednoty a tiež z Čerešňovej. Budeme s ODI OR PZ SR Senec konzultovať potrebnú a možnú zmenu.
  7. Výhrada voči chýbajúcej časti chodníka zo smeru od PH-1 ku COOP Jednota – tento chodník  pre chodcov končí pri klinike Wellvet a ku COOP Jednota už nevedie žiaden chodník. Chodci musia prechádzať po ceste (dávať pozor, aby ich náhodou neprešlo prechádzajúce auto) preskakovať cez kadejaké iné voľné plochy). Chodník končí tam, kde končil aj predtým, čiže chodník v smere na Hlavný dvor nepokračoval. Pôvodne mal byť dočasne do dokončenia OK Vajnorská mal byť urobený dočasný chodník kvôli škole (viď tento výkres II. etapy OK Vajnorská) kvôli prístupu ku ZŠ s MŠ. Keďže táto sa nerealizuje, tak ten dočasný chodník nebol z dôvodu dočasnosti taktiež realizovaný).
  8. S ohľadom na stále narastajúci tranzit vodičov zo všetkých okolitých lokalít (dokonca aj vzdialenejších od Trnavy) je jedným z odporučení obmedziť rýchlosť v smere od Slovenského Grobu pred zákrutou pri hoteli (niekde na úrovni bývalej MŠ) osadiť/odporučiť ODI OR PZ Senec dopravnú značku s max. rýchlosťou 30 km/hod. až za zákrutu na Vajnorskej pred veterinárnou klinikou Wellvet, resp. až za odbočku do lokality PH-1, prípadne až na okraj obce Ch. Grob – Čierna Voda.

Toto sú iba základné postrehy z doteraz využívanej I. etapy OK a podnety pre doriešenie v súčinnosti so stanoviskami príslušných inštitúcií.

Ak máte nejaké ďalšie konštruktívne pripomienky, predložte ich podľa možností do 15.2. 2017.

Počet zobrazení: 323

Komentár

Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.

Pripojte sa k sieti CHORVATANIA

© 2024   Created by Štefan Sládeček.   Používa

Symboly  |  Nahlásiť problém  |  Podmienky služby