CHORVATANIA

Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob

V utorok 5.3. 2013 dostala spoločnosť MCST, a.s. emailom od prednostu OÚ Chorvátsky Grob Petra Matulu takúto odpoveď obce na svoj list č. MCST/OChG-1480802-ŠS Odpoved_obce_na_MCST_1480802.pdf , o ktorom som už informoval v článkoch „Riešenie Triblavinskej cesty – časť prvá“ a „Riešenie Triblavinskej cesty – časť druhá“.

Na doručenú odpoveď prednostu Matulu zareagovala MCST, a.s. veľmi operatívne už 6.3. 2013 v tomto liste MCST_OUCH_1520603.PDF. Okrem obsahu odpovede pána prednostu je dôvodom operatívnej reakcie MCST, a.s. taktiež to, že sme sa v podstate vo veľmi blízkom čase po prijatí dotknutej odpovede dozvedeli z verejnej vyhlášky na web stránke obce Chorvátsky Grob „Verejná vyhláška - Oznámenie o začatí stavebného konania - Diaľnica D1 Bratislava - Trnava, križovatka Triblavina“.

Dňa 6.3. 2013 sme taktiež dostali vyjadrenie od predsedu BSK pána Pavla Freša s číslom spisu 100175/13-PK37 (tu je ten list List_BSK_100175_13-PK37.PDF). Podrobne sa obsahom tohto listu BSK bude MCST, a.s. zaoberať až po pripravení reakcie naň, ale už v tomto článku musí MCST, a.s. reagovať na význam obsahu prvej vety bodu 3), podľa ktorej ohľadne Triblavinskej cesty BSK konštatoval, že citujem "BSK od jeho vzniku nikdy s touto cestou vo svojich plánoch neuvažoval".

V odpovedi prednostu Matulu je v predposlednej vete uvedené, že citujem "V piatok (22.2.2013) sa na obecnom úrade konala strategická porada na vykonanie veľmi intenzívnych krokov pre podanie žiadosti na zaradenie Triblavinskej cesty do kat. štátnych ciest."

Kategória štátnych ciest znamená minimálne cestu III. triedy, resp. cestu II. triedy, ktoré sú podľa rozdelenia kompetencií vo veci správy cestných komunikácií v správe BSK, ktorá ale podľa vyjadrenia predsedu BSK nikdy nad takýmto využitím Triblavinskej cesty neuvažoval. Na druhej strane viacero vyjadrení predstaviteľov alebo aj orgánov obce Ch. Grob (ústnych a/alebo aj písomných) jednoznačne prezentujú snahu obce zaradiť Triblavinskú cestu ako komunikáciu III. triedy. Zatiaľ jedným z najzásadnejších dôkazov takýchto vyjadrení obce Ch. Grob je stanovisko obce zo záveru roka 2012 ku stavebnému konaniu na diaľničnú križovatku na odpočívadle Triblavina, ale z hľadiska MCST, a.s. najmä z vyjadrenia z druhého odseku na druhej strane z vyjadrenia obce ako cestného správneho orgánu pod označením DO-1424-2012-IK-1-CENTRUM.pdf.

Dosť podstatný rozpor vo vyjadreniach obce Ch. Grob a BSK vo vzťahu k Triblavinskej ceste sa bude MCST, a.s. snažiť vyjasniť a aj nájsť zo súvisiacej situácie východisko a aj riešenie legalizácie Triblavinskej cesty a jej zaradenie do cestnej siete. Po viac než desaťročných negatívnych skúsenostiach s orgánmi a organizáciami štátnej a/alebo verejnej správy však nedávame veľkú šancu tomu, že by niekto svoju nepresnosť uznal a dokonca ju aj napravil.

Napriek doteraz odvedenej práci sčasti aj za tie subjekty, ktorým zo zákona a aj z výberu, resp. rozdeľovania rôznych druhov daní vyplýva povinnosť zabezpečovať dopravné napojenie a/alebo dostupnosť pre obyvateľov na územiach v ich správe, nemôže MCST, a.s. počítať s odblokovaním dlhodobého zákazu užívania svojich nehnuteľností, aj keď svoj dvor poskytuje MCST, a.s. dlhodobo a bezodplatne všetkým ostatným obyvateľom a aj podnikateľským subjektom.

Riešenie Triblavinskej cesty teda logicky speje k jej pravdepodobnému definitívnemu uzavretiu.

Počet zobrazení: 312

Komentár

Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.

Pripojte sa k sieti CHORVATANIA

© 2024   Created by Štefan Sládeček.   Používa

Symboly  |  Nahlásiť problém  |  Podmienky služby