CHORVATANIA

Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob

Tretí príspevok v rámci seriálu "Nalejme si čistého vína!" sa bude týkať jednej z možných definícií "finančných záujmových skupín", ktorých neskrývaný nátlak na starostu obce Ch. Grob bol podľa úvodu článku v jednom nemenovanom najčítanejšom denníku zo dňa 4.10. 2013 jedným z dôvodov pre jeho odstúpenie z funkcie.  Druhý dôvod, resp. vymedzenie celého okruhu možných príčin pre odstúpenie starostu obce z funkcie obsahu úvod Clanok_z_dennika_Pravda_zo_4_10_2013.PDF.

V tomto prípade ide o dosť obsiahly článok, čo môže mnohých odradiť od jeho čítania vôbec, resp. ho mnohí nemusia vydržať dočítať dokonca. Preto hneď v úvode uvediem podstatu tohto článku, ktorou je snaha poukázať na to, že ako sa starosta do svojej funkcie dostal, resp. ako v nej začal, tak v tej funkcii aj skončil a že metóda neverejných nátlakov je v obci Ch. Grob (a zrejme aj v iných obciach) relatívne obvyklá.

Už predvolebnú kampaň starostu si rovnako teraz, ako som to verejne vyjadril aj vtedy dovolím charakterizovať ako útočnú až nátlakovú. Popri mnohých naozaj rozumných nápadoch v programe niektorých poslancov za občianske združenie boli niektoré časti distribuovaných predvolebných novín/občasníka iba koncentrovaným verejne prezentovaným útokom/nátlakom na tých druhých, rozumej s iným názorom.

V podstate taktiež jedna z prvých aktivít starostu po jeho nástupe do funkcie 20.12. 2010 smerom k nejakej inštitúcii bola zrejme vykonaná pod nátlakom zo strany pána Slavomíra Magála, čo popisujem podrobne v tomto článku, kde sú uvedené aj informácie o tom, že pán Slavomír Magál by teoreticky mohol byť aj členom finančnej záujmovej skupiny. No a keďže už raz zrejme nejaký nátlak na starostu obce podľa tu uverejnených faktov vykonával, tak existuje istá pravdepodobnosť, že by sa takéto konanie mohlo s ohľadom na vývoj v niektorých úzko súvisiacich (aj súdnych) procesoch aj opakovať a starostove vyjadrenia by sa teda teoreticky mohli týkať konaní z prostredia spomínaného pána. S ohľadom na závažnosť tejto „konštrukcie“ v prípade jej reálnosti som sa rozhodol postupovať tak, ako je popísané v závere tohto článku.

Keďže pán Matula na FB obce Ch. Grob stále na mňa útočí, resp. ma rovno znevažuje, resp. obviňuje z toho, že sa vyjadrujem k tomu, čo sa ma netýka, tak si ešte na spresnenie v úvode článku dovolím upozorniť aj na iné dve vety z vyššie toho článku v denníku Pravde, v ktorých autor článku na základe vyjadrení starostu obce Ch. Grob konštatuje, že citujem : "Kto mu ho poslal (rozumej list s vyhrážaním sa "ťažkým fyzickým poškodením členov rodiny"), si odhadnúť netrúfa. Mohol by to vraj byť človek s neschváleným projektom na výstavbu, ale aj developerská spoločnosť."

No a keďže tu v Ch. Grobe pán Matula a ani mnohí iní návštevníci FB obce Ch. Grob v roku 2010 ešte nebývali, tak si im ešte naviac iba na dokreslenie situácie okolo používania "nátlakových metód v tejto obci" dovoľujem dať do pozornosti informácie, že aj bývalému starostovi obce Ch. Grob Balaškovi sa v roku 2010 niekoľko mesiacov pred voľbami síce nikto anonymne nevyhrážal, ale ho rovno na dvore jeho rodinného domu v časti Čierna Voda napadol a nebyť fyzických dispozícii bývalého starostu, tak by ho asi bol aj riadne dokaličil. Tiež to riešila polícia, ale neúspešne, resp. bez konkrétneho výsledku. Podrobnosti z tohto obdobia budú možno vedieť doplniť účastníci vtedajších vášnivých rokovaní Obecného zastupiteľstva obce Ch. Grob (viď podrobné zápisnice z roku 2010 na web stránke obce) a tiež správy z miestneho komunitného webu "Starosta Balaško už nebude kandidovať v obecných voľbách").

Ale poďme teraz naspäť do súčasnosti.

Na Slovensku pôsobí niekoľko známych a oficiálnych finančných skupín, ktoré sa asi ani nebudú touto informáciou zaoberať, pričom zrejme sa ich na ich pôsobenie smerom k starostovi ani nikto nebude intenzívne vypytovať. Ak ku finančným skupinám nebudem počítať banky (hoci podľa mňa nimi jednoznačne sú), tak ja osobne mám informácie iba o jednej finančnej skupine, ktorá síce v Ch. Grobe nesídli, ale pôsobí v k.ú. obce Ch. Grob. Tú ale podľa mňa starosta v tom svojom "označení možného zdroja nátlaku" nemyslel.

 

Takže aké môžu byť iné možnosti?

Zrejme si málokto bude pamätať na prvý takpovediac neverejný nátlak na starostu obce Ch. Grob zo strany jednej, vtedy ešte iba "skupiny osôb", ktorý neskôr po cca trojmesačnom verejnom dožadovaní sa informácií z mojej strany potom starosta obce aj verejne priznal. Určite si ho nebude pamätať pán Matula, lebo vtedy ešte pôsobil niekde inde.

O čo vlastne išlo a aký to má, resp. môže mať súvis so súčasnou situáciou okolo odstúpenia starostu obce Ch. Grob zo svojej funkcie?

Po nástupe nového vedenia obce Ch. Grob do funkcií v decembri 2010 som za spoločnosť MCST, a.s. nechal chvíľu tak všetky problémy a aj morálne, resp. aj ekonomické škody, ktoré mi ešte v rámci volebnej kampane spôsobili volebné zoskupenia NÁDEJ a kandidáti OZ Čierna Voda. Niekoľko týždňov som čakal na to, ako bude nové vedenie obce riešiť napr. v septembri 2010 oficiálne predložený návrh Urbanistickej štúdie pre Projekt PROMCEN, ktorý bol vypracovaný v súlade so Stavebným zákonom a riešil rozvoj centrálnej zóny časti Čierna Voda vrátane umiestnenia základnej školy na pozemkoch MCST, a.s. O tom svedčí aj novšia verzia tejto UŠ PROMCEN, ktorá je základom v podstate väčšiny tzv. nových projektov, prezentovaných na web stránke obce v sekcii "Nové projekty".

Na moje prekvapenie som sa namiesto aktívneho postupu okolo Projektu PROMCEN (ktorý sa mimochodom takmer na 90 % prekrýval s plánmi starostu obce z jeho predvolebnej kampane na rozvoj centrálnej zóny Čierna Voda) dočkal 18.1. alebo 19.1. 2011 oznámenia z Krajského súdu Bratislava o tom, že na žiadosť starostu obce Ch. Grob bolo odročené pojednávanie v odvolacom konaní v spore medzi občianskym združením TJ Elán Čierna Voda (páni Slavomír Magál a Jozef Čambal) a obcou Ch. Grob.   Tu je obsah/scan tej žiadosti starostu : CHG_2011_0112_KSBA.PDF.

Iba pripomínam, že išlo o pojednávanie, ktoré už v podstate malo iba potvrdiť víťazstvo obce Ch. Grob v 13 rokov trvajúcom súdnom spore o bezvýznamné a zdevastované poľnohospodárske stavby, nachádzajúce sa naviac na pozemku vo vlastníctve súkromnej osoby.

Po už spomínanom oficiálnom verejnom trojmesačnom dožadovaní sa informácií smerom k starostovi obce Ch. Grob som sa na základe prvého uplatnenia zákona č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe vo vzťahu k novému vedeniu obce Ch. Grob  k informáciám dozvedel, že starosta obce bol k žiadosti o odročenie pojednávania "zaviazaný" (teda zrejme nejakým spôsobom "dotlačený") skupinou poslancov za volebné združenie NÁDEJ, za ktorého vznikom stál a aj zaň v komunálnych voľbách 2010 kandidoval pán Slavomír Magál.  Takto to vyplýva zo stanoviska obce Ch. Grob z 5.4. 2011 v liste   ChG_2011_135_2011_623.PDF vo väzbe na vyššie spomínaný list CHG_2011_0112_KSBA.PDF.

Na tejto stránke www.chorvatania.sk som v danom období od 19.1. 2011 uverejnil veľa blogov, kde môže nájsť každý, kto bude mať o to záujem, veľa detailných vysvetlení súvisiacich faktov. Teraz sa budem krátko v tejto tretej časti seriálu "Nalejme si čistejšieho vína!" venovať pojmu "neskrývaný nátlak finančných záujmových skupín" vo vzťahu k osobe bývalého poslanca zastupiteľstva, ako aj bývalého podporovateľa OZ Čierna Voda (podporovalo pána Marynčáka v kampani), ale najmä bývalého protagonistu volebného združenia NÁDEJ a aj kandidáta na poslanca za toto združenie.

Pána Slavomíra Magála som síce v danom čase považoval už iba za menších, resp. radových "aktivistov" na scéne prideľovania rôznych dotácií z rôznych fondov SR a EÚ (pozri napr. tento môj blog "Verejná výzva ku kontrole plnenia sľubu poslancov."), ktorý sa snaží udržať si svoje pozície v časti obce Čierna Voda aj po prehratých súdnych sporoch o vlastníctvo nehnuteľností v rámci bývalého jazdecko - hospodárskeho areálu na Čiernej Vode.  Rovnako som bral aj ako súčasť slovenských zvyklostí, že im pri tom zrejme nevedome alebo z nejakého mne neznámeho dôvodu pomáhajú aj poslanci za volebné združenie NÁDEJ a následne do určitej miery aj ostatní poslanci zastupiteľstva obce Ch. Grob.

Po "vyriešení" problémov s vyššie spomínaným neverejným pôsobením a zrejme aj nátlakom na starostu obce Ch. Grob vo veci odročenia pojednávania z 19.1. 2011, ktoré skončilo dohodou o riešení auditu stavu súdnych sporov na pôde Finančnej komisie OcZ obce Ch. Grob spojeného s pozastavením podnetov MCST, a.s. (viď bod 15.1. z bodu Rôzne z rokovania OcZ Ch. Grob dňa 25.7. 2011) a taktiež deklaráciou dohody o následnom podpísaní dohody -   Memorandum_o_porozumeni.PDF som preto "odložil" tieto „záležitosti“ okolo zrejmého nátlaku na starostu  takpovediac "do šuplíka" a venoval som sa ja a aj spoločnosť MCST, a.s. v maximálnej miere práci na plnení podmienok Memoranda o porozumení a spolupráci.

A boli by tie záležitosti zrejme v tom šuplíku zostali aj natrvalo, keby sa po viac ako roku plnenia Memoranda o porozumení a spolupráci neudiali v podstate v rovnakom čase na prelome mesiacov august a september 2012 dve „zvláštne“ záležitosti.

1.    Najskôr bol do MCST, a.s. doručený list 2012_1589_7612_LM.pdf, podľa ktorého sa starosta obce Ch. Grob niekedy pred 28.8. 2012 rozhodol a hneď aj napísal MCST, a.s. oznámenie o svojom rozhodnutí odstúpiť od Memoranda o porozumení a spolupráci. V tom čase som sa po prezentovaní informácií o dovolenkách väčšiny zainteresovaných ľudí na prerokovaní plnenia podmienok Memoranda o porozumení a spolupráci rozhodol ísť na 10 dňovú dovolenku aj ja. Preto som si obsah tej zásielky mohol prečítať až po 3.9. 2013 a hneď som aj na rozhodnutie starostu o ukončení Memoranda o porozumení a spolupráci reagoval v liste MCST_OChG-1290409.PDF, v ktorom som okrem iného uviedol aj rekapituláciu veľkého rozsahu práce a aj dosiahnutých výsledkov aj za intenzívnej spoluúčasti viacerých zástupcov obce Ch. Grob. Memorandum o porozumení a spolupráci bolo zo strany starostu obce aj tak ukončené.

2.    V podstate v tom istom dni som si vyzdvihol uloženú zásielku do vlastných rúk, ktorá obsahovala Podanie_S.Magala_z_30_08_2012.pdf v zastúpení pánom Mgr. Polákom zo dňa myslím 30.08. 2012 (písané údajne 24.8. 2012) na moju osobu. Obvodný úrad v Senci mal na základe podania tohto podnetu prejednať moje priestupky voči občianskemu spolunažívaniu voči pánovi Magálovi. Podotýkam, že v tom podaní išlo o záležitosti, resp. moje údajné prečiny, ktoré sa podľa obsahu podaní udiali pred viac ako 15 mesiacmi pred termínom podania podnetu (boli v ňom spomínané aj časti z môjho, už vyššie spomínaného príspevku na tomto komunitnom serveri "Verejná výzva ku kontrole plnenia sľubu poslancov."). Takže logicky som si už vtedy, ale najmä teraz po vyhodnotení ďalších informácií položil prečo práve v tom čase.

Okrem tejto časovej zhody, resp. súvislosti, resp. prepojenia tých dvoch "aktivít" voči mojej osobe alebo spoločnosti som si aj možné iné súvislosti uvedomil v poslednom období, a to najmä po vyhodnotení nasledovných skutočností:

a)    po vyhodnotení informácií o zvýšenej miere angažovania sa pána S. Magála na dianí v obci Ch. Grob, keď dotyčný pán jemu vlastným spôsobom už v predstihu "posunul viacerými kanálmi" medzi ľudí informácie o plánovanej abdikácii starostu a potrebe hľadať "vhodného" kandidáta,

b)    po potvrdení toho, že aj napriek výpovedi nájomnej zmluvy s TJ Elán Čierna Voda na prenájom ihriska na Čiernej Vode (viď uznesenie č. 122 z roku 2010 na strane 12 z tejto Zápisnice č. 6. z rokovaní zastupiteľstva v roku 2010) súčasné vedenie obce ponecháva zrejme v bezodplatnom užívaní obecný majetok, na ktorom podľa iného uznesenia Obecného zastupiteľstva mohla, resp. s ohľadom na situáciu v obci už skôr mala byť postavená škôlka,

c)    po oboznámení sa so znením správy starostu pri oznamovaní svojej abdikácie a aj po prečítaní si niektorých informácií v médiách o "neskrývanom nátlaku finančných záujmových skupín" na jeho osobu,

d)    ale najmä po vyhodnotení informácií, získaných v rámci prípravy na pojednávanie o náhradu škody voči subjektom okolo pána S. Magála, v rámci ktorých sa objavila aj dosť zásadná informácia (viď scan tohto dokumentu : PPA_200_1109_2013.pdf) o nemalom rozsahu finančných prostriedkov, ktoré zrejme mali k dispozícii podnikateľské subjekty okolo pána Slavomíra Magála aj pre aktivity v podmienkach obce Ch. Grob.

 

Všetky informácie a podklady uverejňujem v presvedčení, že neporušujem žiadny právny predpis SR, nakoľko

A.     sa vo všetkých zverejnených informáciách jedná aj o nejakú činnosť/konanie predstaviteľov štátnych a/alebo verejných orgánov,

B.     informácie sa týkajú aj nakladanie s verejnými zdrojmi,

C.     údaje/informácie v mnou prezentovaných podkladoch preukázateľne súvisia aj s konaním orgánov obce Ch. Grob v minulých volebných obdobiach a

D.     s ohľadom na okolnosti abdikácie starostu obce a jeho vyjadrenia o "neskrývanom nátlaku finančných záujmových skupín" vymedzujú aj súvislosť s jednou finančnou skupinou, pôsobiacou podľa informácií a  podkladu z bodu d) priamo v obci Ch. Grob.


Pre mňa majú všetky informácie z tohto blogového príspevku a aj z tejto časti z nedávneho príspevku "Mierne ohrozenie pokusu o vyri... ešte aj také trochu "zjednodušené" vysvetlenie, resp. interpretáciu, podľa ktorej by poslanci Obecného zastupiteľstva obce Ch. Grob mali už konečne hľadať peniaze na školu a aj na rôzne iné potreby obce u iného podnikateľského subjektu, než u ktorých ich hľadali doteraz.

V závere ešte všetkých čitateľov informujem, že v mierne pozmenenej forme (odkazy sú doložené tlačenými verziami a bol k tomu vyhotovený sprievodný komentár), je tento materiál z dôvodu závažnosti situácie podľa medializovaných informácií poskytnutý Krajskému riaditeľstvu PZ SR v Bratislave vo forme písomnej výpovede svedka, resp. dotknutej osoby.

Počet zobrazení: 474

Komentár

Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.

Pripojte sa k sieti CHORVATANIA

© 2024   Created by Štefan Sládeček.   Používa

Symboly  |  Nahlásiť problém  |  Podmienky služby