Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob
Od 1.12. 2015 až doteraz sa MCST, a.s. v otázke výstavby ZŠ s MŠ neangažovala, lebo obec Ch. Grob sa v tom dni na zasadnutí OcZ rozhodla realizovať stavbu ZŠ s MŠ inde.
Dňa 9.5. 2016 mi bola od starostu poslaná SMS, že sa mám zúčastniť stretnutia v utorok 10.5. 2016 o 16:30 hod. s poslancami, starostom a Starland Holding, a.s., aby sme hľadali riešenie situácie po vydanom predbežnom opatrení. Toto avizované stretnutie bolo nakoniec starostom zrušené pre nezáujem poslancov a až na OcZ sa riešili všetky súvisiace záležitosti. Ako, to si pozrite na videozázname, ktorý bude zverejnený na FB občianskej komunity a pravdepodobne bude uverejnený aj na www.chorvatania.sk.
Dňa 11.5. 2016 o 00:56:19 som na základe reakcií na sociálnych sieťach zaregistroval na web stránke obce Ch. Grob znenie "Informácie o škole a odvolaní sa voči predbežnému opatreniu súdu", ktorej obsah je pravdepodobne vytvorený starostom obce Chorvátsky Grob.
V uvedenej "informácii" je vo vzťahu ku spoločnosti MCST, a.s. uvedených viacero konštatovaní, ktoré nekorešpondujú z faktickým stavom vecí a vykresľujú vývoj procesu realizácie ZŠ s MŠ v lokalite PROMCEN nepravdivo v neprospech MCST, a.s. a naopak skresľujú podiel vedenia obce Ch. Grob na vzniknutej situácii. Po cca 6 mesiacoch opakovaného vysvetľovania viacerých tých neprávd, ktoré skončili ako to hádzanie hrachu (na stenu, nie pod nohy Jánošíka), je MCST, a.s. nútená zvoliť iný prístup - hovoril som o tom vynútenom zmenenom prístupe už na zasadnutí OcZ obce Ch. Grob a už minulý týždeň som o tom písomne informoval vedenie obce a aj poslankyne a poslancov.
Začnem reakciou na tvrdenia starostu obce Ch. Grob ku riešeniu prevodu práv a povinností stavebníka ZŠ s MŠ z MCST, a.s. na obec Ch. Grob, ktorý vo svojej "Informácii o škole a odvolaní sa voči predbežnému opatreniu súdu" napísal citujem:
Tvrdenie, že sme školu mohli začať stavať už v roku 2015 neobstojí, jednak pre neúspešné verejné obstarávanie, ale zároveň aj z dôvodu, že doteraz nebolo zo strany MCST prevedené stavebné povolenie na obec a to nie z dôvodu nezáujmu obce, ale podmieňovaním spoluúčasti obce na vyvolaných stavbách čo v pôvodnom zámere výstavby školy nebolo.
Aktuálne sa budem venovať časti tvrdenia o prevode práv a povinností stavebníka na obec.
1.
Dňa 31.10. 2015 som na základe vyjadrení JUDr. Velčeka na jednom z mnohých rokovaní o podmienkach Zmluvy o prevode práv a povinností stavebníka (ďalej len "ZoPPaP stavebníka") uverejnil článok "Zmluva o prevode práv a povinností stavebníka - informácia pre verejnosť." Čitateľ sa môže sám presvedčiť, že v znení ZoPPaP stavebníka a ani v príslušnom protokole nie sú uvedené žiadne podmienky o financovaní iných vyvolaných investícií, ako to tvrdí starosta obce!
2.
Naopak platí, resp. pravda je taká, že ZoPPaP stavebníka nebola podpísaná, resp. práva a povinnosti stavebníka neboli na obec Ch. Grob od MCST, a.s. prevedené preto, že :
a)
Vedenie obce vedome a cielene vytváralo obštrukcie pre vykonanie prevodu práv a povinností stavebníka v súlade s podmienkami nájomnej zmluvy a aj v súlade s Uznesením č. 78/2015 OcZ obce Ch. Grob, ktoré podmienku uzavrieť ZoPPaP stavebníka neuvádza, hoci podľa súvisiacej legislatívy a aj s ohľadom na obvyklý postup by to bolo najsprávnejšie riešenie..
b)
Vedenie obce ignorovalo návrh MCST, a.s. na riešenie prevodu práv a povinností stavebníka, ktorý bol zo strany MCST, a.s. ihneď po prijatí vyššie spomínaného Uznesenia č. 78/2015 - tento návrh vychádzal z vyhodnotenia situácie a aj z potreby riešiť viacero záležitostí, ktoré vznikli v procese stavebného konania a bol popísaný v článku "Informácie o skutkovom stave projektu ZŠ s MŠ.", a to konkrétne v nasledovnej časti predmetného článku :
P1 k PRÍLOHE 2. - Kópia listu č. MCST/OChG-3082406-SŠ vrátane jeho prílohy - návrhu zápisu.
Návrh zápisu z rokovaní MCST, a.s. a Obcou Ch. Grob ku ZoPPaP stavebníka.
Ako sa môžete presvedčiť, je v druhom odseku bodu 2.1. Návrhu zápisu z rokovaní MCST, a.s. a Obcou Ch. Grob ku ZoPPaP stavebníka uvedené, že už po podpise predloženého zápisu (samozrejme po predchádzajúcom dohodnutí jeho znenia) mohla obec Ch. Grob disponovať všetkými právami a povinnosťami stavebníka, ktoré potrebovala ku organizovaniu nového VO pre zhotovenie ZŠ a prípadne aj MŠ.
c)
Vedenie obce dokonca nevykonalo adekvátne kroky/právne úkony vo veci prevodu práv a povinností stavebník ani vtedy, keď s ohľadom na blokovanie dohodnutej časti odplaty zo strany obce Ch. Grob previedla MCST, a.s. jednostranným právnym úkonom práva a povinnosti stavebníka ZŠ s MŠ v liste MCST/OChG-3152907-ŠS z 29.07. 2015. Bolo potrebné na tento jednostranný právny úkon MCST, a.s. reagovať obcou Ch. Grob a vykonať kroky k tomu aby bol prevod práv a povinností dokonaný.
d)
Vedenie obce nijako nezareagovalo na návrh ZoPPaP stavebníka, predložený zo strany MCST, a.s. po rokovaní so zástupcami obce Ch. Grob, ktorého sa na strane obce zúčastnili až traja právnici) - písal som už o ňom vyššie pri odkaze na článok "Zmluva o prevode práv a povinností stavebníka - informácia pre verejnosť."
Minimálne obsah písmen a) až d) dokumentuje záujem a aj vôľu MCST, a.s. práva a povinností stavebníka ZŠ s MŠ na obec previesť a taktiež dokumentujú nezáujem, resp. až bránenie sa, resp. odmietanie prevedené práva zodpovedajúcimi právnymi úkonmi potvrdiť a prevziať.
© 2024 Created by Štefan Sládeček. Používa
Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.
Pripojte sa k sieti CHORVATANIA