CHORVATANIA

Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob

Tak som zase vývojom udalostí v Chorvátskom Grobe nútený zaťažiť dátový priestor zopár blogových príspevkov k téme „Uzavretie časti Triblavinskej cesty“. Bude to opäť (žiaľ) taký menší „infoseriál“, pretože sa celkom dobre nedá vysvetliť nejaké aktuálne dianie, ktorého príčiny priebežne vznikali dlhé a dlhé mesiace.

Tento seriál som nazval „O čo komu ide po 16 mesiacoch.“ Dôvodom je absolútna logická nadväznosť súčasnej situácie na obsah môjho blogového príspevku „O čo komu ide?“ z 28.2. 2011. Až po jeho prečítaní nielen obyvatelia časti Čierna Voda, ale aj iní občania SR, ktorí sú a zrejme aj budú obmedzovaní dianím okolo úseku Triblavinskej cesty obce, možno pochopia vynútený postup MCST, a.s. a pomôžu nám občiansky celú záležitosť vyriešiť nie dočasne a provizórne, ale tak, ako si za veľký objem zaplatených daní všetci zaslúžime.  

Predtým, než som sa pustil do konkrétneho písania prvého z článkov inforseriálu, tak som si prelistovaním niektorých mojich blogov a aj obsahu niektorých častí stránky www.promcen.sk obnovil informácie o udalostiach z relatívne dávnejších období, ktoré s problematikou uzavretia časti Triblavinskej cesty súvisia. Takže som sa celkom snažil pripraviť s na intenzívnu potrebu ozrejmiť obyvateľom časti Čierna Voda príčinu, resp. účel uzavretia časti Triblavinskej cesty.

Ako jednu z prvých informácií si dovolím prezentovať text mojej reakcie na výzvu redaktora TV Markíza, ktorý sa spolu s kameramanom objavili dňa 20.7. 2012 na úseku Triblavinskej cesty vo vlastníctve MCST, a.s. takmer presne o 10:00 hod., aj keď ich MCST, a.s. ich ale neoslovovala.

V mojej  reakcii pre redaktora TV Markíza som v jej konkrétnej časti jednak vyjadril stanovisko k údajnej blokáde na ceste medzi Ivánkou pri Dunaji a Chorvátskym Grobom, v ktorom som si dovolil poopraviť vyjadrenie o „blokáde cesty“, pretože sa v tomto prípade nejedná o cestu.

Ďalšiu podstatnú časť vyjadrenia uvádzam kurzívou zobrazený v takmer doslovnom znení:

Z právneho hľadiska je konanie MCST, a.s. možné charakterizovať ako zabránenie prejazdu motorových vozidiel cez pozemok v súkromnom vlastníctve spoločnosti MCST, a.s., nakoľko v tomto ide konkrétne o parcelu č. 1680/16 na liste vlastníctva č. 3656, evidovanom Správou katastra Senec; poloha dotknutej parcely č. 1680/16 je zrejmá z pripojenej kópie príslušnej časti katastrálnej mapy, pričom z LV č. 3656 vo väzbe na katastrálnu mapu jednoznačne vyplýva (viď https://www.katasterportal.sk/kapor/), že dotknutá parcela nie je cestou, ale ide o druh pozemku Zastavané plochy a nádvoria so spôsobom využitia pozemku 18 – Pozemok, na ktorom je dvor.

Spoločnosť MCST, a.s. nadobudla pozemky a stavby v dotknutej lokalite Triblavina v lete 2009 uplatnením záložného práva (teda nie ako „developer“, čo je v Chorvátskom Grobe takmer to isté, ako zločinec) a od roku 2010 sa v súčinnosti s ich pôvodným vlastníkom snažila a snaží nájsť ich iné využitie, než bolo pôvodné využitie ako areál Hydinárskeho štátneho majetku. Súčasťou našej snahy v podstate od začiatku bolo a stále je aj riešenie dopravnej situácie v celej lokalite časti Čierna Voda obce Chorvátsky Grob.

V rámci tejto svojej snahy bola spoločnosť MCST, a.s. konfrontovaná s veľmi podivnými reakciami, resp. väčšinou s „nereakciami“ zo strany orgánov verejnej správy vrátane vedenia obce Chorvátsky Grob. Po výmene viac než 10 listov MCST, a.s. vrátane žiadostí o prerokovanie riešenia dopravnej problematiky na pôde Obecného zastupiteľstva Chorvátsky Grob, ako aj výmene väčšieho počtu emailov je výsledkom našej snahy minimálne z ostatných cca 13 mesiacov nasledovné konštatovanie predstaviteľov obce:

Obec ako všeobecný stavebný úrad, špecializovaný stavebný úrad cestný správny orgán pre miestne a účelové komunikácie , medzi ktoré Triblavinská cesta patrí, môže vydať iné stanovisko k navrhovanému využitiu areálu MCST a.s. ako doterajšie až na základe jednoznačného písomného stanoviska iných cestných správnych orgánov ( Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie ako cestný správny orgán pre Seneckú cestu - križovatku, Obec Ivánka pri Dunaji ako cestný správny orgán toho úseku Triblavinskej cesty, ktorá je umiestnená v k.ú.  IpD, ORPZ – Dopravný inšpektorát), že využitie Triblavinskej cesty na MCST a.s. požadovaný účel je možné. Preto vydanie uvedeného súhlasného stanoviska je závislé na výsledku rokovaní, uvedených v predchádzajúcom odseku.

Uvedené konštatovanie obce, ako aj mnohé obdobné vyjadrenia obce však neboli adresované nejakej štátnej organizácii, ale našej spoločnosti MCST, a.s. Naša spoločnosť preto zvolila taký ďalší postup, ktorý ukončí neriešenie celej situácie vyvážene aj z hľadiska vlastníckych práv vlastníkov reálu na Triblavine, ktorý dlhodobo tolerovali verejné využívanie svojich pozemkov pre cestnú dopravu, aj keď sa nejedná o cestu, ale o dvor.

V závere svojho vyjadrenia pre redaktora TV Markíza som ešte skonštatoval, že keďže súčasťou nášho postupu v prípade Triblavinskej cesty je dlhodobo aj návrh komplexného riešenia celej problematiky, tak to podľa nášho názoru nie je protest, ale v podstate zrejme jediná forma riešenia, resp. upozornenia na predkladané návrhy riešení.

Napr. aj v prípade Verejného zhromaždenia k problematike riešenia dopravnej situácie na Čiernej Vode, sa toto zhromaždenie podarilo zorganizovať až po dosť cielenom nátlaku na predchádzajúce vedenie Obce. Samotné Verejné zhromaždenie, teda jeho program a aj priebeh je uverejnený na web stránke ku Projektu PROMCEN, a to konkrétne na adrese : http://www.promcen.sk/_project/index.php?option=com_content&v...

V závere úvodnej časti informačného seriálu o príčinách uzavretia časti Triblavinskej cesty už iba dám čitateľom do pozornosti relatívne veľký počet mojich blogových príspevkov z obdobia október 2010 až júl 2011, ktoré dokumentovali jednak môj prístup k riešeniu verejnoprospešných záležitostí, ale aj vývoj komunikácie medzi mnou a novým vedením obce, resp. aj medzi mnou a Občianskym združením Čierna Voda, ktoré bolo hlavným podporovateľom Ing. arch. Marynčáka pri jeho snahe stať sa starostom obce Chorvátsky Grob. V súvislosti s problémom uzavretia úseku Triblavinskej cesty však dávam do pozornosti najmä môj príspevok „Môže“ na tejto adrese http://chorvatania.sk/profiles/blogs/6307843:BlogPost:4701, a to vrátane jeho diskusnej časti a aj obsahu príspevku, na ktorý som sa v tomto príspevku odkazoval („Môže sa stav dopravenej situácie zlepšiť?").

Úplný záver každého z príspevkoch informačného seriálu bude končiť vetou:

„Budem pokračovať v informovaní verejnosti o príčinách uzavretia úseku Triblavinskej cesty a aj v hľadaní ich riešenia.“

Počet zobrazení: 353

Komentár

Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.

Pripojte sa k sieti CHORVATANIA

© 2024   Created by Štefan Sládeček.   Používa

Symboly  |  Nahlásiť problém  |  Podmienky služby