CHORVATANIA

Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob

Marketing na nezaplatenie .... alebo nerobíme lacno, ale zato nekvalitne ....

Pojednanie o marketingu, obecnom časopise a veciach ako dostať za dvojnásobnú cenu polovicu....

Milí spoluobčania, vážení členovia komisií, poslanci.

Ako pozorovateľ a osobný účastník všetkých troch komisií  musím reagovať na vyjadrenia ktoré odzneli v posledných dňoch v komunikácii na rôznych úrovniach na komisiách, sociálnych sieťach a vo vyjadreniach obyvateľov, členov komisií a predstaviteľov obce.

V prvom rade je potrebné zareagovať na podstatu problému, ktorou je zmluva s marketingovou agentúrou  Neopublic s.r.o. Tu sú základné otázky na ktoré zatiaľ nikto neodpovedal.

Kde a kedy bolo zverejnené, že obec hľadá PR agentúru ? Kedy sa uskutočnilo vyhodnotenie výberu? Koľko kandidátov bolo prihlásených ? Aké boli ich cenové ponuky ? Na základe čoho bola podpísaná zmluva, kde sa obec rozhodla minúť z obecného rozpočtu 18 900 Eur (bez DPH).  T. j. dnes nás majú služby agentúry stáť 22 680 Eur. (s DPH). Natíska sa tiež otázka, ktorá obec v okolí má podobnú nezmyselnú zmluvu uzatvorenú ?

Následne sú oprávnené otázky sú ku jednotlivým bodom článku III – predmetu zmluvy, z ktorého vyplýva, že agentúra má podľa bodu a - vydávať obecné noviny, b- zabezpečovať denný monitoring a analýzu médií , c- viesť PR kampaň a za tieto služby má podľa článku V. zmluvy obdržať mesačnú odmenu a to obecné noviny 1650 Eur x 6 = 9 900 Eur + bod b a c mesačný paušál 750 Eur x 6 = 9000 Eur.

Pozn. Posledných 15 čísel obecného časopisu Chorvatan bolo vydávaných v rozsahu 24 strán za nasledovných podmienok. V roku 2014 nám obecné noviny tlačila firma SCG Samuel Consulting Group s.r.o. za 600 až 860 Eur (suma za jedno číslo) a dvojmesačník stál 950 Eur (všetko vrátane DPH). Tá istá firma nám tlačila časopis Chorvatan v roku 2013 za 940 až 1030 Eur (vrátane DPH). V priemere teda dlhodobo vydanie obecných novín v rozsahu 24 strán vyšlo na cca 1000 Eur (s DPH).

Navyše Obecné noviny okrem kultúrno-informačného charakteru, nakoľko ich tvorili obyvatelia obce, plnili aj deklarovanú funkciu komunitného periodika, ktoré tvoria občania pre občanov. O kvalite okrem pozitívnych ohlasov svedčia aj získané ocenenia, kde časopis Chorvatan vyhral v r. 2012 a aj v roku 2013 tretiu cenu v kategórii printové médiá neziskových , rozpočtových organizácií a obcí.

Súčasný stav je, že noviny majú vychádzať v náklade 2200 ks v rozsahu 12 – 16 strán, v sume 1650 Eur (bez DPH), resp. 1980 Eur (s DPH) za vydanie.

Potom porovnanie, ak odhliadneme od ostatných súvislostí, zatiaľ bez hodnotenia kvality obsahu,  znamená zníženie rozsahu periodika o 30 – 50% a navýšenie ceny takmer o 100 % .

Pozn. 1. Ak teda súčasná zmluva hovorí o 2 x drahšom časopise s polovičným obsahom potom vlastne dostaneme jedno vydanie 4 - násobne predražené.

Pozn. 2 – V odsúhlasenom rozpočte obce je na vydávanie obecných novín vyčlenená čiastka 7000 Eur, v zmluve sa hovorí o 9 900 (bez DPH), reálne uhradených bude 11.880 Eur (s DPH).

Toľko čo sa týka overiteľných a konkrétnych faktov. Ku obsahovej stránke kvality vydania Obecných novín sa vyjadrovať nebudem , nakoľko toto už profesionálne vyhodnotila jedna členka školskej komisie, ktorej sa za jej pracnú a presnú analýzu dostalo miesto vysloveného ďakujem len nezmyselných a arogantných odpovedí a zjavne mizivej podpory ostatných, aj keď odviedla 2 x lepšiu prácu ako celá agentúra . Čudujem sa členom komisie , že im to zjavne neprekáža. K celej záležitosti sa ešte vrátim, ale teraz nemá zmysel sa týmto podrobnejšie zaoberať.

V súvislosti s odpoveďou ktorú zaslala pani Vydrová na návrh pani Lamperovej a v súvislosti s rôznou interpretáciou výrokov zúčastnených strán, kedy zjavne nestačí ani osobná účasť, aby sa veci presne a pravdivo interpretovali,  bude bohužiaľ v budúcnosti vhodné  aj z rokovaní komisií zhotovovať minimálne. zvukový záznam, aby k podobným polemikám nedochádzalo a aby sa neprekrúcali a kozmeticky neupravovali výroky ktoré zazneli.

Späť k podstate, t.j. ku bodu b a c článku III. Zmluvy s agentúrou, ktorá bude obec stáť 9000 Eur (bez DPH) t.j. 10 800 Eur  (s DPH).

Odpoveď na otázku, kto bude využívať službu obsiahnutú v bode b - denný monitoring a analýzu médií a hlavne obdržaná odpoveď - že nie je čas čítať dennú tlač, ma úplne dorazila. 

Bod c zmluvy -  PR kampaň na zlepšenie imidžu lokality, spolupatričnosti a povedomia verejnosti – obyvateľov obce a verejnosti mimo obce, z účelom pritiahnutia nových obyvateľov s cieľom vytvoriť pozitívnu náladu v obci, posilniť susedské vzťahy a poznanie sa ľudí navzájom, vedľajší efekt bude zvýšenie hodnoty nehnuteľností z dôvodov zvýšenia atraktivity lokality. .... Áno čítate správne.

Každému súdnemu človeku je jasné, že uvedené formulácie sú po obsahovej stránke čistým marketingovým blábolom agentúry. Občania obce predsa práve spomínané vzťahy navzájom budujú napr. aj pri tvorbe časopisu a iných spoločných aktivitách na ktoré ostane vďaka zmluve menej financií. Pritiahnutie nových obyvateľov  si veľmi radi zabezpečia desiatky developerov, ktorí majú svoje maketingové agentúry a okrem podielových daní je veľmi polemické , či práve toto občania očakávajú a nie skôr opak. Zlepšenie pozitívnej nálady sa rozhodne nedosiahne bohapustým vyhadzovaním peňazí a odradením aspoň hŕstky aktívnych občanov a jej úlohou už vôbec nemá byť nejaké zvyšovanie hodnoty nehnuteľností. Skutočne neviem , či je toto úlohou na ktorú dostalo vedenie obce mandát vo voľbách. Na tieto očividné a nepopierateľné nezmysly sa obec rozhodla vyhodiť ďalších 10 800 Eur (s DPH).

Je zarážajúce, že o tomto sa takmer nehovorí a že ľudia ktorí upozorňujú na tento stav sú vnímaní ako záťaž v duchu demokraticky si povedzte svoje , ale už sme sa rozhodli.

Kde ostala štipka zdravé rozumu, občianskej statočnosti a morálky je záhadou. Celá zmluva s marketingovou agentúrou je bohapusté mrhanie verejnými financiami v sume 18 900 Eur (bez DPH) teda vyhodených  22 680 Eur. (s DPH).

Pevne verím, že toto chybné rozhodnutie bude prehodnotené a bude zjednaná  náprava tak, aby sme ako obyvatelia mohli byť pyšný na svojich zástupcov a svoju obec aj bez podpory „ margetingových expertov".

Počet zobrazení: 522

Komentár

Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.

Pripojte sa k sieti CHORVATANIA

Komentár osoby Ferdinand Kolčák o Apríl 17, 2015 na 3:49pm

Martin, už som dostal podklady k verejnému obstarávaniu. Napíšem samostatný blog. Názov? Slovenské nástenky... 8-)

© 2024   Created by Štefan Sládeček.   Používa

Symboly  |  Nahlásiť problém  |  Podmienky služby