Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob
V súvislosti s aktuálnou témou, ktorou je začatie stavebného konania na diaľničnú križovatku na diaľnici D1 v mieste súčasného diaľničného odpočívadla na Triblavine sa obyvatelia Chorvátskeho Grobu dožadujú informácií o tom, ako bude ich lokalita dopravne napojená na túto križovatku a teda aj na diaľnicu najmä smerom Bratislavu.
Keďže je spoločnosť MCST, a.s. účastníkom tohto začatého stavebného konania, tak sa v podstate musí o súvisiace informácie a/alebo podklady zaujímať a aj sa zaujíma už niekoľko rokov. V rámci tohto niekoľkoročného obdobia sa MCST, a.s. dopracovala k viacerým zaujímavým poznatkom, ku ktorým patria aj niektoré projektové a/alebo iné písomné podklady o spôsobe dopravného napojenia lokality Chorvátsky Grob časť Čierna Voda. Názov tohto príspevku vyplynul z obsahu niektorých získaných podkladov, o ktoré sa s návštevníkmi servera www.chorvatania.sk podelím v tomto článku. Hneď v jeho úvode dám do pozornosti mapku riešenia dopravného napojenia lokality Čiernej Vody na diaľničnú križovatku a/alebo kolektory, ktorá je v tomto súbore: 10_P1_listu_MCST-1171004-Mapa_BSK.pdf.
1.
Na tomto serveri www.chorvatania.sk sú stále uverejnené časti videozáznamu z Verejného zhromaždenia občanov obce Chorvátsky Grob k problematike riešenia dopravy v lokalite Čierna voda aj s výjazdom na diaľnicu a taktiež príspevok "Môže sa stav dopravy z Čiernej Vody zlepšiť?". Aj tieto videozáznamy, resp. blogové príspevky dokumentujú záujem MCST, a.s. o riešenie problému dopravy v tejto lokalite a aj angažovanosť MCST, a.s v danej veci.
2.
Na vyššie spomínané Verejné zhromaždenie občanov obce chorvátsky Grob boli pozývaní aj zástupcovia Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), a to okrem iného aj preto, že vo vyjadrení BSK k nášmu Projektu PROMCEN v centrálnej zóne Čiernej Vody bolo na úrovni BSK rozhodnuté, že aj územie Chorvátskeho Grobu patrí do podporovaných tzv. "sídelných rozvojových pólov Bratislavského kraja s cieľom decentralizácie bývania obyvateľstva a pracovných príležitostí" - obsah celého stanoviska BSK k Projektu PROMCEN si môžete pozrieť článku"Ako je to s ÚPN VÚC?". Pozvanie zástupcov BSK a aj zástupcov obce Vajnory (myslím) zostalo bez odozvy. Zrejme je to dôsledok toho, že ako to konštatuje stále väčšie množstvo právnických a žiaľ aj fyzických osôb, sú ich oficiálne hlasy a/alebo požiadavky sú v podstate zo strany orgánov verejnej správy ignorované.
3.
Podľa rozdelenia kompetencií v otázkach dopravnej infraštruktúry (aj keď podľa mňa ide skôr o "rozhádzanie" kompetencií) je za diaľnice zodpovedná NDS, za cesty I. triedy zodpovedá SSC, za cesty II. a III. triedy sú zodpovedné VÚC (v našom prípade BSK) a za obecné a/alebo účelové komunikácie v rámci ich katastrálnych obce zodpovedajú obce.
4.
BSK v rámci prípravy aktualizácie svojho ÚPN uverejnila na svojej web stránke aj nasledovné uvažované dopravné riešenie našej záujmovej lokality okolia Chorvátskeho Grobu 10_P1_listu_MCST-1171004-Mapa_BSK.pdf. Z tejto mapky vyplýva jednak spôsob napojenia lokality Chorvátsky Grob na pripravovanú diaľničnú križovatku v lokalite odpočívadla Triblavina, ale aj pripojenia celej tej lokality na uvažované diaľničné kolektory.
5.
Okrem odštartovania stavebného konania na diaľničnú križovatku na Triblavinskom odpočívadle, v ktorom sme zainteresovaní ako účastník konania, sme zaregistrovali, resp. sme priamo boli vtiahnutý aj do iniciatívy starostov obcí Chorvátsky Grob, Ivanka pri Dunaji a Chorvátsky Grob spoločne s mestskou časťou Vajnory, v ktorej je od BSK požadované zachovanie diaľničných kolektorov minimálne na úseku od Senca do Bratislavy obojsmerne (pozri stranu 7 občasníka mestskej časti Vajnory na tejto adrese: http://www.vajnory.sk/uploaded/vajnorske_novinky/2012/VN_09_10_fina...).
Ako vyplýva z vyššie uvedeného, mal by mať každý meter verejných komunikácií teda svojho pána a títo "zodpovední páni" by sa mali starať aj o rozvoj, resp. dobudovanie verejnej cestnej siete v závislosti od rozvoja jednotlivých území v rámci ich kompetencie (najmä obce a VÚC).
Podľa opakovane čítaných a aj počúvaných informácii o stave dopravnej situácie v okolí Bratislavy je však situácia už dlhšiu dobu katastrofálna.
Kto toto ale potom celé riadi?
Je teda lokalita Chorvátsky Grob rozvojovým pólom BSK naozaj alebo iba "akože"?
Prečo nevedia kompetentní na BSK o tom, o čo ide kompetentným v obciach BSK ?
Ako je možné, že kompetentní v obciach pripustili stav, že BSK diaľničné kolektory zo svojho územného plánu vypustilo (aj keď na vyššie spomínanej mapke 10_P1_listu_MCST-1171004-Mapa_BSK.pdf. dopravného riešenia lokality Čiernej Vody tie diaľničné kolektory uvedené sú) ?
Čo sú to za zákony v tejto gubernii, že BSK, ktorá nemá žiadne svoje katastrálne územie, môže len tak rozhodnúť o zásahoch do územných plánov obcí v ich katastrálnych územiach a bez ich súhlasu?
Alebo to je všetko inak a niekto to celé riadi vo svojom vlastnom záujme a záujmy desiatok tisíc obyvateľov dotknutej lokality nie sú podstatné?
© 2024 Created by Štefan Sládeček. Používa
Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.
Pripojte sa k sieti CHORVATANIA