CHORVATANIA

Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob

V predchádzajúcom blogu som popísal dôvod pre moje ďalšie písomné prejavy na tému situácia v obci Chorvátsky Grob po minuloročných voľbách. V blogu "Ako je to s centrom Čiernej Vody?" som sa venoval príspevku starostu na túto tému, uverejnenému v sekcii "Zápisník starostu" na www.ciernavoda.info. Aktuálne chcem iba krátko zareagovať na ďalšie dva príspevky starostu na tom istom informačnom priestore, ktoré sa zaoberajú dopravou v časti Čierna Voda.

V jednom z príspevkov sa starosta vyjadril o hrozbe zbúrania mosta z Triblavinskej cesty ponad diaľnicu D1, o čom podľa všetkého reálne uvažuje vedenie NDS. Je to zrejme dôsledok toho, že dlhú dobu sa samotnej Triblavinskej ceste z hľadiska vlastníckych vzťahov nikto nemal záujem venovať,  a to ani obec, ani SSC a ani VÚC. Veď prečo aj, keď ich k tomu nič okrem zákonov a Ústavy SR nezaväzuje a nejakých zopár desať tisíc občanov a občiankov SR, ktorí sa potrebujú presúvať z častí okresov Pezinok, Senec a aj Trnava do a z Bratislavy, ich zaujímať v podstate nemusí. Dokonca páni z VÚC nemusia napĺňať ani svoje vlastné rozhodnutie o území medzi Chorvátskym Grobom, Ivánkou pri Dunaji a Vajnorami ako o lokalite pre rozvoj bývania a tiež pracovných príležitostí pre obyvateľov hlavného mesta SR Bratislavy. 

  • NDS tvrdí, že nemá peniaze na rekonštrukciu mosta a tak je jednoduchšie ho zbúrať.
  • OSC tvrdí, že nemá peniaze na riešenie tejto cesty ako celok a preto neprejavila žiadny záujem o prevzatie tejto cesty do svojej správy, čo by ale aj tak nemohla podľa zbabraného zákona o reforme verejnej správy, ktorá jednoducho zabudla (tá reforma alebo jej tvorcovia) vymyslieť spôsob, resp. skôr zodpovednosť za výstavbu a aj za údržbu cestnej siete na Slovensku.
  • VÚC taktiež tvrdí, že nemá peniaze a tiež sa veľmi netrhá o prevzatie tejto cesty do svojej správy, čo by mala podľa zbabraného zákona o reforme verejnej správy, ktorá síce zabudla vymyslieť spôsob, resp. skôr zodpovednosť za výstavbu a aj za údržbu cestnej siete na Slovensku, ale v súčinnosti s ďalšími zákonmi mu boli prevedené do majetku a aj do správy cesty III. triedy, akou sa mala už dávno stať aj Triblavinská cesta.

Preto bude podľa môjho názoru veľmi dôležité, aby vedenie obce nepodľahlo doterajšiemu tak trošku arogantnému správaniu sa predstaviteľov OSC a VÚC, ktorého cieľom bolo utlmiť akúkoľvek iniciatívu zdola, aby nemuseli aj oni niečo riešiť. Práve naopak musí obec prísť s reálnymi návrhmi na riešenie situácie a trvala na ich spoločnej realizácii. Pretože obec sama nemá v podstate žiadnu zákonnú možnosť svoje absolútne vážne dopravné problémy riešiť, čo je absurdita pozície orgánov verejnej správy a samosprávy v právnom systéme SR.

Jednou z možností, ako môže obec "donútiť" úradníkov na NDS, OSC a VÚC k tomu, aby sa reálne zaoberali potrebami desiatok tisíc obyvateľov z lokality, ktorá je na existencii v súčasnom stave a/alebo dokonca na vylepšení Triblavinskej cesty závislá, je predloženie reálneho PPP projektu čo najskoršej realizácie cestného obchvatu časti Čierna Voda a jeho následného napojenia na diaľnicu pri Triblavinskom moste. Takýto reálny PPP projekt je možné urýchlene vypracovať a aj ho dostať do štádia realizácie, len pre to musí vedenie obce niečo aktívne urobiť.

 

Počet zobrazení: 200

Komentár

Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.

Pripojte sa k sieti CHORVATANIA

© 2024   Created by Štefan Sládeček.   Používa

Symboly  |  Nahlásiť problém  |  Podmienky služby