V závere štvrtého pokračovania Poznámok psychopata a grafomana bolo s odvolaním sa na diskusný príspevok človeka s nickom „saliven“ uvedené, že v prípade dvoch ľudí alebo dvoch skupín ľudí s rozdielnymi názormi na jeden a ten istý okruh problémov bude v nevyhnutnom prípade nasledovať snaha jednej zo strán presvedčiť stranu druhú, resp. lepšie povedané presvedčiť názorovú protistranu.
Moja pozícia Psychopata a grafomana je aj v tomto prípade absolútne jasná, resp. jednoduchá a vychádza z nasledovnej premisy :
- Spoločnosť MCST, a.s. a teda najmä ja osobne, resp. moja rodina sa k nadobudnutiu nehnuteľností v KÚ Chorvátsky Grob dopracovala po 20 rokoch aktivít a práce v priemere min. 10 hodín denne.
- Počas týchto 20 rokov som sa nenechal ani ja a ani moja rodinná firma prinútiť k takej miere kompromisov, za ktoré by som sa sám pred sebou musel hanbiť. Nebolo to tak preto, že som nejako obzvlášť tvrdohlavý (aj keď som narodený v znamení kozorožca), ale bolo to preto, že som mal základné zmluvné a/alebo právne pozície ošetrené vždy tak, aby boli rešpektované základné zákonné a morálne normy a aby bol vytvorený potrebný priestor aj pre moju zmluvnú protistranu. V tejto pozícii som aj teraz a preto otvorene konštatujem, že po viac než dvoch rokoch nekorektných útokov zo strany Občianskeho združenia Čierna Voda (ďalej tak ako predtým len ako OZ Č. Voda) na moju osobu a aj na moju rodinnú firmu a teda pre mňa po dvoch rokoch vedomého a/alebo nevedomého podporovania podvodníka Magála v jeho protizákonnom konaní voči mojej rodinnej firme neexistuje dôvod a ani sila, ktorá by ma prinútila zmeniť môj doterajší negatívny postoj k novozvolenému vedeniu obce a najmä k pánu Marynčákovi a k predstaviteľom OZ Č. Voda. Tento môj postoj môže zmeniť len uznanie chýb zo strany predstaviteľov OZ Č. Voda a aj pána Marynčáka a vyvodenie zmien v ich správaní.
- Preto v ďalších častiach tejto záverečnej časti Poznámok psychopata a grafomana uvediem popis toho, ako budem postupovať ďalej, resp. z čoho budem vychádzať pri svojich ďalších krokoch. Budem vychádzať z toho, z čoho som vychádzal aj vždy v celom mojom doterajšom živote – ctil som si zákony a aj práva všetkých ostatných, ale bránil som si za každú cenu a za každých okolností práva svoje a svojich blízkych.
A. V predchádzajúcich častiach som popisoval to, ako je právnym systémom SR diskriminovaná právnická osoba
a jej predstaviteľ vo vzťahu k fyzickým osobám (obyvateľom) alebo k občanom, združeným v tzv. občianskom združení v tých prípadoch, ak sa napr. na strane tzv. občianskeho združenia „vyskytnú“ ľudia, ktorým pri ceste k dosiahnutiu svojho cieľa nerobí problém klamať, kamuflovať, fabulovať a zavádzať, ohovárať, urážať, špiniť, .... Nikdy nezabudnem na vyjadrenie pána Slavomíra Magála, ktorý v lete 2008 za prítomnosti štatutára TJ Elán Čierna Voda J. Čambála povedal predo mnou a pred JUDr. Bosákom zástupkyni advokátskej kancelárie, zastupujúcej spoločnosť MCST, a.s. nasledovné : „Pani doktorka vysvetlite pánu Sládečkovi, že občianske združenie a ani ľudí v ňom nemôže nikdy za nič postihnúť, aj keby to združenie spôsobilo právnickej osobe akékoľvek škody.“ Aj vtedy som zareagoval tak, ako zareagujem teraz. „Pán Magál (Pavel, Marynčák, ...), už ma poznáte dosť dlho a aj dosť dobre na to, aby ste vedeli, že ja nájdem nejaký spôsob na to, aby aj občianske združenie (alebo ľudia za ním stojaci) na svoje nekalé praktiky a „metódy práce“ raz predsa len doplatili, resp. lepšie povedané aby za ich používanie zaplatili.
B. Keďže právny poriadok SR je taký, aký je, nezostáva mi nič iné, ako využiť zákon zákonov, teda Ústavu SR a
pokúsiť sa s tým niečo urobiť. Čo to bude konkrétne na tomto fóre iba naznačím.
B.1. Ako som v predchádzajúcich častiach Poznámok psychopata a grafomana popisoval, boli zdanlivo
beztrestne zo strany OZ Č. Voda a jeho kandidátov vedené v rámci predvolebnej kampane neodôvodnené útoky na moju osobu a na spoločnosť MCST, a.s., a to aj prostredníctvom „spájania“ mojej osoby s „niekým“ a s „niečím“ nekalým. Cieľom týchto útokov bolo získať pozičnú výhodu pre kandidátov OZ Č. Voda v komunálnych voľbách (resp. skôr výhodu pre kandidátov SDKÚ-DS a SaS) oproti ich protikandidátom.
B.2. Keďže tieto útoky v rámci predvolebnej kampane boli vedené z pozície „akože“ nezávislých kandidátov aj keď
boli zaregistrovaní ako kandidátka politických strán (aj keď preukázateľne nie všetci mali zozbieraný potrebný počet podpisov pre zaregistrovanie sa ako nezávislý kandidát) a preukázateľne zjavne tým mali snahu uviesť voličov do omylu a vystupovať pred verejnosťou ako nezávislý kandidáti.S ohľadom na výsledky komunálnych volieb a úspechy nezávislých kandidátov tým alebo vedome využili omyl voličov alebo ich vedome do omylu uviedli, a aj týmto konaní dosiahli svoj cieľ v komunálnych voľbách.
B.3. Kandidáti OZ Č. Voda presviedčali v posledných týždňoch dovtedy neprihlásených obyvateľov Ch. Grobu
k tomu, aby sa urýchlene prihlásili k trvalému pobytu a aby teda mohli ísť voliť. Pritom ešte v IV., resp. v V. mesiaci jedna z nových poslankýň pani Petra Masácová na otázku člena ObZ Ch. Grob, prečo nie je prihlásená na trvalý pobyt odpovedala, že to zatiaľ nie je pre ňu výhodné, ale výhodnejšie je byť v Bratislave. Čiže výhoda pre obec v podobe príslušnej dávky zo štátneho rozpočtu na každého obyvateľa nebola pre pani novú poslankyňu a ani pre množstvo ďalších neprihlásených bývajúcich dôležitá!
B.4. V kombinácii s množstvom nepravdivých informácií, prezentovaných najmä v občasníku chorvátskygrob.info
cca 2 týždne pred voľbami je presviedčanie o prihlásení sa a získaní možnosti voliť zrejmým pokusom uviesť všetkých, ale najmä novo prihlásených obyvateľov k trvalému pobytu ako voličov do omylu a navodiť v nich dojem, že všetci kandidáti na starostu a na poslancov, ktorí sú aj v súčasnosti v Obecnom zastupiteľstve, iba kradnú, zneužívajú svoje funkcie na vlastné obohacovanie sa a tí ostatní kandidáti mimo kandidátov OZ Č. Voda sú prepojení na nejaké „nekalé temné sily“ a teda oni, kandidáti OZ Č. Voda sú tí jediní správni kandidáti pre zvolenie.
B.5. Predstavitelia OZ Č. Voda a najmä kandidát na starostu pán Marynčák vedome, cielene a dlhodobo zavádzal
obyvateľov Chorvátskeho Grobu v otázke interpretácie obsahu a aj významu žiadosti spoločnosti MCST, a.s. na obec Chorvátsky Grob vo veci zaujatia stanoviska k umiestneniu prevádzky benzínovej pumpy na pozemkoch MCST, a.s., aby tým u obyvateľov navodil dojem, že obhajuje ich záujmy proti „zlému developerovi“ a teda bude aj v budúcnosti konať len a len v prospech občanov a v neprospech „zlých“ developerov. Čo na tom, že aj „zlý“ developer má ako vlastník nehnuteľností tiež svoje práva a povinnosti, pričom podľa Zákon o obecnom zriadení má vlastník nehnuteľností viac práv a menej povinností, než je to v prípade obyvateľa obce.
C. Ako sa dá na konanie kandidátov OZ Č. Voda (alebo presnejšie kandidátov SDKÚ-DS a SaS, ak tieto strany
o konaní „ich kandidátov“ vôbec vedia) posudzovať z pohľadu zákonov SR?
Budem opäť „otravovať“ ľudí s limitovanou schopnosťou vstrebať väčší počet písmen citáciami častí Trestného zákona, ktoré môžu byť uplatnené na vyššie popisované konanie predstaviteľov OZ Č. Voda alebo „jeho“ kandidátov :
Napríklad ustanovenia § 124 Škoda
(1) Škodou sa na účely tohto zákona rozumie ujma na majetku alebo reálny úbytok na majetku alebo na
právach poškodeného alebo jeho iná ujma, ktorá je v príčinnej súvislosti s trestným činom, bez ohľadu na to, či ide o škodu na veci alebo na právach. Škodou sa na účely tohto zákona rozumie aj získanie prospechu v príčinnej súvislosti s trestným činom.
(2) Škodou sa rozumie v zmysle odseku 1 aj ujma na zisku, na ktorý by poškodený inak vzhľadom na okolnosti
a svoje pomery mal nárok alebo ktorý by mohol odôvodnene dosiahnuť.
Alebo ustanovenia § 373 Ohováranie
(1) Kto o inom oznámi nepravdivý údaj, ktorý je spôsobilý značnou mierou ohroziť jeho vážnosť u spoluobčanov,
poškodiť ho v zamestnaní, v podnikaní, narušiť jeho rodinné vzťahy alebo spôsobiť mu inú vážnu ujmu, potrestá sa odňatím slobody až na dva roky.
(2) Odňatím slobody na jeden rok až päť rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a) a spôsobí ním značnú škodu,
b) z osobitného motívu,
c) verejne, alebo
d) v podnikaní závažnejším spôsobom konania.
(3) Odňatím slobody na tri roky až osem rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a) a spôsobí ním škodu veľkého rozsahu, alebo
b) a spôsobí inému stratu zamestnania, úpadok podniku alebo rozvod manželstva.
Alebo ustanovenia § 375 Poškodzovanie cudzích práv
(1) Kto inému spôsobí vážnu ujmu na právach tým, že
a) uvedie niekoho do omylu alebo
b) využije niečí omyl,
potrestá sa odňatím slobody až na dva roky.
(2) Odňatím slobody na šesť mesiacov až tri roky sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1
a) závažnejším spôsobom konania,
b) na chránenej osobe, alebo
c) tak, že sa vydáva za verejného činiteľa.
(3) Odňatím slobody na jeden rok až päť rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1 a získa
ním pre seba alebo pre iného značný prospech.
Po skúsenostiach so Slavomírom Magálom a po jeho vyhláseniach o tom, aké sú občianske združenia nepostihnuteľné (viď vyššie obsah bodu A.), som si však musel položiť otázku, či má zmysel sa do niečoho voči OZ Č. Voda napr. podľa vyššie citovaných ustanovení Trestného zákona púšťať?
Nedopadne to tak, ako v prípade súdnych sporov podvodníkov Magál a Čambál, ktorí dokázali súdne spory s vlastnou obcou naťahovať cez rôzne obštrukcie na viac než 15 rokov, pričom po väčšinu z tohto obdobia pripravovali obec o príjmy, ktoré mohli dosiahnuť sumu aj niekoľko miliónov Sk?
Dožijem sa vôbec na Slovensku vyrieknutia „údajne“ nezávislého stanoviska nejakého „dúfajme“ nezávislého súdu?
D. Keď som však už zrekapituloval toľko „zvláštností“ v postupe OZ Č. Voda a ich kandidátov v komunálnych
voľbách, resp. skôr kandidátov vyššie viackrát menovaných politických strán, položil som si otázku, či vlastne nedošlo k tomu, že OZ Č. Voda a jeho kandidáti zdanlivo nepostihnuteľným porušovaním zákona o komunálnych voľbách a zákona o reklame vedením svojej predvolebnej kampane zjavne s využitím nepravdivých až vedome klamlivých informácií nedosiahli to, čo dosiahnuť chceli ľsťou. Teda či nedosiahli ľsťou to, že voliči volili práve tak ako chceli predstavitelia OZ Č. Voda a jeho kandidáti? Veď ako sa mi dostali k dispozícii informácie o vyjadreniach pána Marynčáka, on sám to konanie OZ Č. Voda charakterizoval asi tak, „Veď je to teraz už jedno, je po voľbách. Veď viete, že novinári dokážu uvariť polievku aj z čistého snehu!“
No ale žiadna kaša, resp. polievka sa neje taká horúca, ako sa uvarí! Ak sa na takéto konanie pozriem napr. z hľadiska toho, čo to je vlastne lesť, resp. ako sa lesť dá charakterizovať, tak uzriem svetlo na konci tunelu cez celú túto slovenskú, predtým sovietsku, teraz možno európsku, resp. americkú guberniu. Podľa právnikov je definícia pojmu lesť nasledovná :
Lesť je vyvolanie omylu u inej osoby alebo využitie omylu tejto osoby alebo úskok s úmyslom dosiahnuť nejaký cieľ a to buď komisívne (t.j. konaním) alebo omisívne (t.j. opomenutím), napr. konkludentne.
Ak je lesť aj to, ako konalo OZ Č. Voda a jeho kandidáti, tak potom je namieste otázka, či nedošlo podľa § 351 mareniu prípravy a priebehu volieb?
E. Relevantnú odpoveď na takú zložitú a aj záludnú otázku, aká bola vyslovená v závere predchádzajúceho bodu
D. však môže dať len Ústavný súd SR. Dozrel čas na predloženie tohto problému na posúdenie Ústavného súdu SR? Áno, pre mňa dozrel!
Ja však už teraz aktuálne môžem iba vyjadriť svoj názor, že aj OZ Č. Voda a aj pán Marynčák použili opakovane lesť v rámci predvolebnej kampane a aj vďaka tomu dosiahli svoj cieľ! Teda podľa mňa naplnili skutkovú podstatu trestného činu marenia prípravy a priebehu volieb podľa § 351 Trestného zákona a tak sa k nim budem aj správať.
Uplatním si právo na adekvátne správanie sa rovnako, ako si uplatňujú mnohé osoby napr. aktuálne voči generálnemu prokurátorovi Trnkovi, ktorého bez dôkazov a najmä bez súdu vinia za to, že nedoriešil kauzu Hedvigy Malinovej alebo že nedoriešil rôzne iné kauzy. Aj keď predpokladám, že to nebudú mnohí obyvatelia obce Ch. Grob ako moje právo na názor ani akceptovať a nieto s ním ešte aj súhlasiť.
Ale čo vlastne očakávam od ľudí v krajine, ktorí už roky vedia o tom, že sa beztrestne kupujú hlasy voličov vo voľbách (je jedno v ktorých, lebo je to vo všetkých), že sa beztrestne kupujú poslanci v parlamente, aby mohli koalície vládnuť, že sa konaním tých, čo si hovoria zákonodarcovia, marí voľba napr. aktuálne generálneho prokurátora, alebo predtým sudcov Ústavného súdu, alebo predtým viceguvernéra NBS, alebo .......
Čo môžem očakávať od súdov v krajine, kde si sudcovia navzájom priznávajú miliónové diskriminačné rozdiely v platoch namiesto toho, aby riešili prieťahy v súdnych sporoch tým, ktorí platia dane a tým všetkých tých sudcov de facto živia?
Čo môžem očakávať od Nevedkov v magnetickom poli člena ŠTB a podvodníka Magála, ktorí jednak sami svojim pričinením nevedia rozlíšiť jeho klamstvá, zavádzanie a manipuláciu, ale naviac ak im niekto aj preukázateľnými faktami podvodnosť konania pána Magála dokáže, tak nie sú schopní si svoju chybu a nesprávny úsudok čo i len uvedomiť, nieto ešte priznať?
F. S ohľadom na oficiálne zverejnené informácie o podozrení z kupovania hlasov voličov v niektorých
volebných obvodoch alebo okrskoch Slovenska s rómskymi obyvateľmi, ktoré bolo výstižne označené ako tzv. „kolotoč“, môžem s ohľadom na oficiálne výsledky volieb na www.statistics.sk pre obec Chorvátsky Grob naviac ešte skonštatovať, že ak bol „niekto“ schopný mariť prípravu a priebeh komunálnych volieb v obci vyššie popisovaným spôsobom aby dosiahol svoj cieľ, tak použitie nerómskeho “kolotoča“ je už pre neho ten menej problematický spôsob zabezpečenia si toho, aby svoj cieľ dosiahol s absolútnou istotou.
Podľa oficiálnych výsledkov sa na voľbách v Ch. Grobe zaregistrovalo a teda zúčastnilo 1 772 z 2 779 oprávnených voličov. Týchto 1 772 zaregistrovaných voličov odovzdalo iba 1 733 platných hlasovacích lístkov pre voľby poslancov a 1 757 platných hlasovacích lístkov pre voľbu starostu. A čo tých 38 lístkov, resp. 15 lístkov? Boli zle vyplnené alebo z iného dôvodu neplatné alebo jednoducho neboli odovzdané?
To je dôležitá otázka, pretože ak bola v každom volebnom okrsku odovzdaná čo i len jedna obálka bez hlasovacieho lístka pre voľbu poslancov a/alebo pre voľbu starostu, potom je možné vysloviť dôvodné podozrenie, že systém „nerómskeho kolotoča“ bol použitý aj tu! Zdôrazňujem však, že takéto podozrenie môže byť uplatnené na každú obec, resp. volebný obvod, kde sa dajú zistiť obdobné rozdiely, ako v Chorvátskom Grobe a kde sa preukáže, že bola do urny vhodená obálka bez niektorého alebo bez všetkých hlasovacích lístkov!
A ako vlastne funguje princíp „volebného kolotoča“? No v princípe veľmi jednoducho!
- Jeden volič vhodí do urny prázdnu obálku a hlasovacie lístky (jeden alebo všetky) vynesie von.
- „Určená osoba“ ich „správne vyplní“ a odovzdá ich ďalšiemu ešte na týchto voľbách voliacemu voličovi, ktorý s nimi vojde do volebnej miestnosti, vyzdvihne si nové nevyplnené hlasovacie lístky, potom vojde za plentu, tie už „správne označené“ dá do obálky a prázdne si schová, vyjde spoza plenty, vhodí obálku so „správne označenými“ lístkami do urny, pozdraví (alebo nepozdraví) a odchádza von z volebnej miestnosti aj s prázdnymi hlasovacími lístkami.
- Potom niekde mimo volebnej miestnosti (rómsky spoluobčania si nerobili problémy s tým, že je to rovno v rade pred hlasovacou miestnosťou) odovzdá prázdne hlasovacie lístky „určenej osobe“, za čo „správny občan – volič“ dostane od „niekoho“ dohodnuté „poďakovanie“.
- Následne sú prázdne hlasovacie lístky odovzdané ďalšiemu občanovi, ešte nevolivšiemu voličovi a „volebný kolotoč“ pokračuje.
Aj takto môže byť uplatňovaná novodobá demokracia, keď sú nanič zákony! A že to nie je jediný prípad fatálne zlých zákonov v tejto krajine, o tom snáď nemusím nikoho nejak zvlášť presviedčať.
Toľko moje úvahy o dôležitých udalostiach z ostatných mesiacov, ktoré podľa mňa dosť zásadným spôsobom ovplyvnia chod a život v obci Chorvátsky Grob.
Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.
Pripojte sa k sieti CHORVATANIA