CHORVATANIA

Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob

Toto pokračovanie v informovaní obyvateľov časti Čierna Voda a aj ostatnej verejnosti o komplikáciách s uzavretím cca 150 m úseku Triblavinskej cesty bude zamerané na dokreslenie obrazu o tom, v čom skutočne tkvie príčina uzavretia spomínaného úseku Triblavinskej cesty.

V úvodnej časti seriálu som spomínal dlhodobú snahu MCST, a.s. o riešenie dopravnej situácie v časti Čierna Voda, čo som okrem iného dokladoval aj linkom na informáciu o uskutočnení Verejného zhromaždenia obyvateľov obce začiatkom októbra, na ktorom mala byť táto problematika posúdená a občania mohli iniciovať nejaké jej riešenie. V rámci prípravy Verejného zhromaždenia oslovila spoločnosť MCST, a.s. aj vedenie Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), mestskú časť Vajnory a aj ďalšie susedné obce, ale aj poslancov NR SR, ktorí sa veľmi aktívne v predvolebnom období angažovali pri prerokovaní ÚR pre projekt spoločnosti GRUNT, a.s. Záujem BSK bol v danom čase nulový, susedné obce sa účasťou svojich zástupcov angažovali, z občianskych aktivistov z Čiernej Vody prišli iba páni Koľčák a Skaloš.

Začiatkom roka 2011 bola spoločnosť MCST, a.s. ako vlastník pozemkov v tesnej blízkosti diaľnice D1 oslovená ako účastník konania pre pripravovanú výstavbu diaľničných kolektorov. Obdobne bola oslovená aj obec Chorvátsky Grob, ktorá naviac v rámci komunikácie s Národnou diaľničnou spoločnosťou, a.s. (NDS, a.s.) obdržala list č. 30102/12 181/2011 (viď Stan_NDS_30102_12_181_2011_F.pdf) stanovisko NDS ku žiadosti obce Chorvátsky Grob o napojenie účelovej komunikácie Čierna Voda - lvánka pri Dunaji na súbežnú komunikáciu/kolektor.

Na základe podmienky zo strany NDS pre pripojenie Triblavinskej cesty na diaľničné kolektory ohľadne, že Triblavinská cesta bude ako komunikácia v dohľadnom čase zlegalizovaná a zaradená do cestnej siete. V tejto súvislosti ma zrejme s ohľadom na „stav vzťahov“ medzi MCST, a.s. a vedením obce Ch. Grob (pre neznalých problematiky odporúčam pozrieť si viacero mojich blogov, hoci v podstate bude postačovať ten, ktorý som už odporúčal, a to konkrétne príspevok „O čo komu ide?“) telefonicky oslovil Ing. Milan Grožaj a spýtal sa ma na možnosť čo najskôr vysporiadať vlastnícke vzťahy pre úsek Triblavinskej cesty, ktorý má vo vlastníctve MCST, a.s.

Keďže nakladanie s majetkom (jeho nadobúdanie alebo predaj) je v prípade obce zložitý a dlhotrvajúci projekt, tak som sa Ing. Grožajovi zaviazal byť obci nápomocný akýmkoľvek spôsobom a obratom MCST, a.s. obci predložila v liste č. MCST/OÚCH-920305-ŠS dňa 3.5. 2011 (viď List_MCST-920305_Prvy_navrh_ries_Trib_cesty_cez_Mem.pdf) návrh na ďalšie kroky, ktoré budú smerovať k splneniu podmienky NDS.  Základom tohto listu MCST, a.s. bol aj návrh Memoranda o porozumení o spolupráci, ktoré bolo po cca 2 mesiacoch prípravy aj schválené Obecným zastupiteľstvom Ch. Grob. Niečo o tejto etape riešenia vzťahov bolo už na tomto komunitnom webe publikované už dávnejšie v júli 2012 v príspevku „Memorandum o porozumení" a preto v tomto príspevku iba uverejníme znenie samotného Memoranda o porozumení v jeho podpísanom znení (viď Memorandum_o_porozumeni.PDF).

Spoločnosť MCST, a.s. očakávala, že keď sú z jej strany urobené viac než pomocné a ústretové kroky ohľadne požiadaviek obce, tak bude obec aj na základe podpísaného Memoranda o porozumení pristupovať obdobne ústretovo k požiadavkám a záujmom MCST, a.s., a to minimálne v tých prípadoch, kedy jej v tom nebudú brániť všeobecne platné predpisy, zákony a/alebo nariadenia obce.

Postup obce bol však aj po podpise Memoranda o porozumení v prípade využitia bývalého areálu HŠM v lokalite Triblavina taký, že sa nedá nazvať nielen ústretový, ale skôr ho je možné považovať za obštrukčný, ktorý v podstate MCST, a.s. zabránil udržať ho ekonomicky efektívne pod dohľadom.  Spoločnosť MCST, a.s. sa v súčinnosti so svojim obchodným partnerom MTG Transport, s.r.o. od začiatku roka 2011 pokúšala o využitie časti areálu na Triblavine pre účely zhodnocovania stavebných materiálov zo zbúraných stavieb, ale vyjadrenie obce bolo zamietavé z dôvodov, ktoré nekorešpondovali s právnym a skutkovým stavom (viď list obce č. ODP-0174-2011-THI-1-TRI z 19.7. 2011 (viď List_obce_ODP-0174-2011-TH-1-TRI_nesuhlas_MTG.pdf) a stanovisko MCST, a.s. v liste č. MCST/OÚCH-1000108-ŠS (viď List_MCST_PO_U-20703-SS_Stan_MCST_ku_UPI.pdf) k tomuto listu obce, ktoré zostalo bez akejkoľvek odozvy aj napriek opakovaným urgenciám MCST, a.s. o reakciu na jej žiadosť o prehodnotenie stanoviska obce).

A to aj napriek tomu, že MCST, a.s. v tom istom čase zabezpečila aj na základe Memoranda o spolupráci pre obec potrebnú súčinnosť spoločnosti Agrolipt, s.r.o. pre využitie lokality bývalého poľného hnojiska v blízkosti čističky odpadových vôd na Čiernej Vode na umiestnenie Zberného dvora obce a zároveň na základe Memoranda a na svoje náklady rozpracovala prípravu realizácie okružnej križovatky na svojich pozemkoch a zaviazala sa taktiež dopracovať ďalšiu verziu Urbanistickej štúdie pre Projekt PROMCEN (ďalej len „UŠ PROMCEN“) s umiestnením novej základnej školy na pozemkoch MCST, a.s. Pre objektívnosť je potrebné uviesť, že v rámci určitej časti dotknutého obdobia obec poskytla potrebnú súčinnosť v rámci projektu obchodnej prevádzky COOP Jednota Galanta.

Po neúspešnej snahe MCST, a.s. dosiahnuť využitie časti areálu na Triblavine a ukončení prác na príprave podkladov pre projekt Zberného dvora boli v polovici novembra 2011 začaté intenzívne práce na príprave UŠ PROMCEN a aj s ohľadom neúspešne ukončený pokus MCST, a.s. o využitie časti areálu na Triblavine bola ďalšia snaha MCST, a.s.  v rámci plnenia Memoranda o spolupráci sústredená na riešenie centrálnej zóny časti Čierna Voda a zároveň boli predbežne rozpracované iné možnosti využitia areálu na Triblavine.

Z dôvodu obmedzenia rozsahu a aj s cieľom rozdeliť väčšie súbory informácií bude spoločnosť MCST, a.s. pokračovať v informovaní verejnosti o príčinách uzavretia úseku Triblavinskej cesty a aj v hľadaní ich riešenia v ďalšej časti tohto infoseriálu.

Počet zobrazení: 297

Komentár

Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.

Pripojte sa k sieti CHORVATANIA

© 2024   Created by Štefan Sládeček.   Používa

Symboly  |  Nahlásiť problém  |  Podmienky služby