Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob
No, podľa mňa v prvom rade na vyriešenie strát za zbytočne vynaložené náklady na dosť činností, ktoré podľa vyjadrení samotných poslancov ale najmä na základe výsledkov týchto činností nepriniesli očakávaný efekt, resp. sa nestali súčasťou koncepčných riešení tak, ako to niekto pri ich objednávaní tvrdil.
A aby som nezabudol, tak ešte sa tých 280 000,0 EUR zíde aj na to, aby mala obec z čoho zaplatiť ďalšie náklady na súdne spory, resp. aj na priznané náhrady spôsobených škôd.
V konečnom dôsledku však tých 280 000,0 EUR zrejme nebude postačovať ani na tie zbytočné činnosti. Teda aspoň podľa mojich skromných prepočtov.
Musel som ešte zareagovať na priebeh mediálneho stretnutia v zasadačke Obecného úradu obce Ch. Grob dňa 4.8. 2014, a to konkrétne na už x-krát opakované vyjadrenia bývalého starostu Marynčáka, ktorý sa zase snažil všetky problémy zvaliť na štát a na developerov, ktorí by mali prispievať na rozvoj tých lokalít, kde sa stavajú rodinné alebo bytové domy.
K týmto trošku subjektívnym a najmä zavádzajúcim vyjadreniam Marynčáka som sa síce už kedysi dávno vyjadril (pozri článok "Aj ostatní majú prehodnotiť svoje postoje ?"), ale pridám ešte poznámky k tým nákladom na podľa mňa niektoré aj zbytočné činnosti:
1. Náklady na prenájom priestorov pre škôlku v OC MONAR minimálne 110 000,0 EUR.
Obec Ch. Grob si prenajíma priestory pre škôlku v OC MONAR, za čo platí minimálne od leta minulého roku a doteraz to bolo cez 50 000,0 EUR a do konca tohto roka dosiahne nájomné 80 000,0 EUR. K tomu je potrebné prirátať náklady do úpravy priestorov (ak si to pamätám, tak to bolo minimálne 35 000,0 EUR), ktoré budú zrejme brané ako náklady na nájomné priestory a zrejme len malá časť bude mať využitie do budúcnosti.
Iba pripomínam, že obec Ch. Grob míňala na nákladové položky za priestory pre Materskú školu aj napriek tomu, že podľa obsahu strán 1 a 2 zápisnice č. 2/2010 z 31.3. 2010 mohla obec ešte v roku 2010 vyčleniť na výstavbu škôlky 332.000,- EUR, na základe čoho aj schválilo OcZ uznesenie č. 69/2010 o projektovej príprave škôlky, resp. viacúčelovej budovy na ihrisku a toto uznesenie stále platí. Slavomír Magál, ktorý teraz zavádza ľudí vyhláseniami, ako rýchlo on postaví škôlku, tú aktivitu vtedajšieho vedenia obce a teda aj výstavbu škôlky spoločne s oklamanými aktivistami z Č. Vody zablokoval a odvtedy bezplatne a bez zmluvy využíva veľkú časť obecného pozemku.
2. Náklady na rôzne projektové a inžinierske činnosti okolo 35 000,0 EUR..
V tomto prípade ide o náklady odhadom okolo 35 000,0 EUR napr. na výkony Ing. Tkáčovej, partnerky bývalého starostu z jeho podnikateľských aktivít pre audit Stavebného úradu a ďalšie činnosti (najmä na blokovanie výstavby lokality PH-3), resp. aj činnosti niektorých ďalších odborníkov - projektantov na prípravu rôznych perspektívnych projektov (križovatka PH-1, rekonštrukcia Triblavinskej cesty, ...), ktoré sa zatiaľ nerealizovali a niektoré z nich as ani určite realizovať nebudú.
3. Zvýšené náklady na právne služby o cca 30 000,0 EUR.
Oproti roku 2010, keď boli náklady menej ako 14 500,0 EUR to v roku 2011 bolo už 18 500,0 EUR, v roku 2012 už 28 000,0 EUR, v roku 2013 okolo 27 000,0 EUR a v roku 2014 zatiaľ za 6 mesiacov je to okolo 13 000,0 EUR (teda predpoklad na úrovni roka 2013). Teda len nárast okolo 30 000,0 EUR.
4. Zvýšené náklady na mzdy zamestnancov OÚ Obce Ch. Grob minimálne 500 000,0 EUR.
Ak zoberiem to, že by sa To sa mi nechce počítať, ale asi sa nájde niekto, kto to zráta z výstupov na webe obce. Z jednej z diskusií tu na www.chorvatania,sk si pamätám, že bol spomínaný nárast medzi 30 - 50 %.
Aj keď ma zrejme z poza bučka na FB obce bude jeden nemenovaný Matula napádať, tak si dovolím v tejto položke uviesť konštatovanie, že s ohľadom na dosiahnuté výsledky, resp. s ohľadom na "založený základ mnohých problémov" z pôsobenia bývalého starostu obce a aj jej dvoch prednostov OÚ sa tiež mohlo za celé tri roky ušetriť cca 90 000,0 až 100 000,0 EUR.
5. Strata z výpadku na podielových daniach v stovkách tisíc EUR.
Obec prešustrovala aj potenciál z kampane OZ Čierna Voda vo veci prihlasovania sa občanov na trvalý pobyt tým, že sa nielenže nepodarilo realizovať nič z dobrých plánov/predsavzatí (zberný dvor, škôlka, škola, občianska vybavenosť, cyklotrasy, ...), ale ešte sa veci aj výrazne zhoršili minimálne v oblasti predškolských priestorov.
Nechcem byť pesimista, ale ak vychádzam z materiálov samotnej obce, tak ten výpadok - stratu je možné rátať v stovkách tisíc EUR!
6. Platby faktúr bez právneho titulu (popísal pán Kolčák) vo výške cca 70 000,0 EUR.
7. Predpokladaná strata z hroziacich žalôb za porušenie povinností orgánov obce smerom k tretím osobám napr. pri územnom konaní, stavebnom konaní, rôznych dohodách a memorandách, kde iba za prvú pripravovanú žalobu bude MCST, a.s. požadovať minimálne 350 000,0 EUR (nemám to ešte s právnikmi ustálené).
Ak si na niečo niekto spomenie a pošle mi to do správy, tak to sem doplním.
© 2024 Created by Štefan Sládeček. Používa
Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.
Pripojte sa k sieti CHORVATANIA