Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob
Čo je lepšie? A je v tých dvoch slovných spojeniach vôbec nejaký rozdiel, resp. nie je ich význam rovnaký?
Prečo takto opatrene alebo nejasne, resp. nezrozumiteľne začínam? Lebo pre väčšinu obyvateľov obce Chorvátsky Grob sa niekto snaží situáciu okolo časopisu Chorvatan dlhodobo prezentovať inak, ako to podľa relevantných faktov okolo Chorvatana a aj podľa jeho obsahu je!
Nemusíte čítať celé, lebo je to podľa skúseností so mnou obsiahle. Prečítajte si iba tmavozelený záver. V podstate to ako záver stačí. To ostatné je iba pre tých, ktorí ešte stále o niektorých pochybujú.
1.
Prvým relevantným faktom je to, že hlavným dôvodom pre "rozpory" okolo Chorvatana sú "cenzorské" zásahy zastupujúcej starostky obce do obsahu čísla Chorvatana pred Dňami obce, v ktorom odmietla uverejniť príspevky pána Kolčáka, poslancov Krahulcovej, Šefčíka, Granca a článok od spol. Agilita Plus, s.r.o.
Situácia na rokovaní OcZ spela k zastaveniu vydávania Chorvatana do volieb úplne, ale potom došlo na základe kompromisných návrhov od občanov, ktoré si osvojil poslanec Valent (v zápisnici paradoxne pán Granec) k tomu, že sa pred komunálnymi voľbami dňa 25.8. 2014 poslanci obce Ch. Grob rozhodli vydať už iba jedno číslo časopisu Chorvatan kvôli Dňom obce, v ktorom bude mať každý poslanec právo uverejniť svoj článok v rozsahu 4 000 znakov.
2.
Druhým relevantným faktom je teda to, že ďalšie čísla časopisu Chorvatan okrem toho pred Dňami obce už do volieb vydané byť nemali, aby nebol vytvorený priestor pre zvýhodňovanie nejakej skupiny poslancov, resp. kandidátov v komunálnych voľbách.
Dôvodom boli jasne vyjadrené obavy poslancov zo staršej časti Ch. Grobu, podľa ktorých mala podľa diskusie na tom "pamätnom" rokovaní zastupiteľstva takéto zvýhodňovanie pripravovať súčasná zastupujúca starostka obce Mgr. Jonášová. Inak paradoxne už v tejto diskusii zaznelo, že okrem neexistujúceho štatútu a rozpadu redakčnej rady je aj tak problém so štatútom časopisu, čo v podstate bráni korektnému vydávaniu časopisu, pričom zároveň tiež už 25.8. 2014 zaznelo, že "tuším kúpil značku Chorvatan pán Tinka".
3.
Tretím relevantným faktom je to, že v poslednom obcou vydanom čísle Chorvatan č. 3/2014 pred voľbami boli uverejnené iba názory poslancov za staršiu časť obce Granec, Krahulcová, Soboličová a Šefčík, ktorí opätovne kandidujú aj v komunálnych voľbách 2014.
4.
Štvrtým relevantným faktom je boj poslanca Granca za uverejnenie názoru Agilita Plus, s.r.o. (viď stručný popis diskusie k bodu č. 15., uvedený na strane 26 zápisnice z rokovania OcZ obce Ch. Grob z 25.8. 2014) po tom, keď práve on sám a bez predchádzajúceho prerokovania s poslancami a v podstate mimo schválený program rokovania OcZ už v časti kontrola uznesení navrhol zmluvu s Agilita Plus, s.r.o. vypovedať. A to bez akéhokoľvek odvodnenia a bez akejkoľvek analýzy alternatívy, čo bude potom!
Pre objektívnosť je však potrebné povedať, že za ten "zrýchlený" návrh poslanca Granca zahlasovali aj ostatní nepripravení poslanci. Pán Granec zjavne na niečo pripravený bol!
5.
Piatym relevantným faktom je tiež to, že už 12.9. 2014 sa pán Tinka stal na základe rozhodnutia Ministerstva kultúry SR ev.č. EV 5046/14 ďalším vydavateľom periodickej tlače Chorvatan, čo podľa pána Tinku znamená, že ak obec chce názov Chorvatan používať, tak sa musí dohodnúť s ním, teda s PhDr. Jozefom Tinkom, PhD.
Nemusím snáď pripomínať, koľko môže taká registrácia, resp. vydanie rozhodnutia trvať a kto bol členom redakčnej rady Chorvatan ešte v rámci jeho vydávania obcou Chorvátsky Grob. Ak by som predsa len musel, tak podľa web stránky to boli, resp. sú Soňa ŠVANTNEROVÁ, Jarmila SOBOLIČOVÁ, Dana MICHÁLKOVÁ, Ferdinand KOLČÁK, Mária TOMANOVÁ, Martin HRIVNÁK.
6.
Šiestym relevantným faktom je tiež to, že aj napriek vôli poslancov z 25.8. 2014, ktorá bola "iniciovaná" poslancami za staršiu časť obce Ch. Grob, už jedno číslo Chorvatan pred voľbami vyšlo a ešte jedno aj údajne vyjde!
A čuduj sa svete to prvé vydané číslo, čo nemalo podľa vôle poslancov vôbec vyjsť, neobsahuje propagáciu skupín s podporou zastupujúcej starostky obce, ale naopak okrem propagácie iných kandidátov obsahuje opakované propagačné útoky poslancov Granec, Krahulcová, Šefčík na akési vedenie obce (akoby títo poslanci boli poslancami nejakej inej samosprávy) a argumentáciu za obhajobu svojich záujmov aj proti záujmom obce. Nebudem zdôrazňovať, že všade je možné nájsť nejaký odkaz ako službu pre Magála.
Aby som nehovoril do vetra, tak tu si Chorvatana môžete pozrieť v jeho v plnej kráse a skvostnom obsahu tu: Chorvatan_01_2014_Tinka.pdf.
7.
Záver je pre mňa jasný ako ľavé Kristovo oko najmä zo siedmeho relevantného faktu, že z nejakého, "redakcii Tinkovho Chorvatana neznámeho dôvodu" v časopise Chorvatan (ktorý podľa vôle najmä poslancov za starú časť obce vôbec nemal byť do konca roka 2014 vydaný), sa ako kandidáti prezentovali v Tinkovom Chorvatane všetci kandidáti zo starej časti obce, ale z časti Čierna Voda iba kandidáti z jednej adresy, niektorí politickí kandidáti z Koalície Chorvátsky Grob a pán Krištof!
Páni Marszovský a Selep svoju prezentáciu poňali skôr ako poukázanie na "zvláštne dianie" okolo časopisu Chorvatan a ďalších minimálne 13 kandidátov z časti Čierna Voda sa z nejakého, redakcii Chorvatana neznámeho dôvodu v časopise Chorvatan, neprezentovalo vôbec!
Takže prvú misiu (alebo niekoho víziu) už pán Tinka splnil!
S krycím názvom ... UŽ BEZ CENZÚRY premyslene dosiahol, resp. navodil dojem, že "akože" v súlade s vôľou poslancov nevyšiel obecný Chorvatan s cenzúrou zastupujúcej starostky obce a že propagačné články kandidátov v tom inom (rozumej Tinkovom) Chorvatane sú výsledkom akože demokratického výberu, resp. výsledkom rýdzo slobodného rozhodnutia kandidátov o zverejnení ich propagačných článkov! Hoci je každému zrejmé, že tých 15 kandidátov z časti Čierna Voda pred ich rozhodnutím neuverejniť svoje príspevky "niekto patrične spracoval" a šikovne voličov obce ešte viac a cielene polarizuje.
To už ale nie je cenzúra, ale len taká "slušná cenzúra", resp. ovplyvňovanie!
Odkazom tohto článku pre voličov je parafráza reklamného sloganu
"Imidž je nanič, počúvaj fakty!"
© 2024 Created by Štefan Sládeček. Používa
Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.
Pripojte sa k sieti CHORVATANIA