Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob
22.12.2013 ráno praskla vodovodná rúra na Pezinskej ulici. Podľa informácií z facebooku začali pracovníci spoločnosti Agilita Plus haváriu riešiť o 7-ej hodine ráno. Havária bola odstránená okolo 9-ej večer. Poďme sa pozrieť na niektoré fakty a otázky z tejto havárie.
Zodpovednosť za vznik havárie
Za vznik havárie nie je zodpovedná spoločnosť Agilita Plus (prevádzkovateľ vodovodnej infraštruktúry). Ak zajtra praskne rúra na inom mieste, môže za to buď vyššia moc, firma, ktorá vodovod stavala, alebo únava materiálu. A+ určite nie. A+ nezhotovila tento vodovod. Prevzala ho do správy v stave v akom je.
Výkopové práce
Ak začali pracovníci A+ na odstraňovaní havárie pracovať o 7-mej ráno, tak na výkop potrebovali približne 4 hodiny (o 10:30 som išiel okolo a práve prebiehali výkopové práce - predpokladám teda, že skončili okolo 11-tej až pol 12-tej). Chápem, že zohnať bager 22. decembra nemusí byť zrovna jednoduché...
Rúra 1
Po odkopaní problematickej časti bolo treba priniesť novú rúru. Prinesenie novej rúry trvalo opäť asi 4 hodiny. Inštalatér z firmy "Inštalatéri nonstop – kanalizácia, voda, kúrenie, elektrina" ju priniesol okolo 15:30. Plastová rúra vyzerala ako z Hornbachu, ale to vraj bolo iba zdanie. Išlo o vysokotlakovú rúru s dĺžkou približne 1,5 metra, priemerom 100mm a stenou hrúbky 5mm. Samotné nahodenie rúry trvalo približne 45 minút. Žiaľ po spustení vody sa asi o meter ďalej začala z pod zeme valiť voda...
Rúra 2
Bolo šťastím, že na mieste havárie bol pán Benko - pracovník spoločnosti Infra Services, ktorého sme oslovili s požiadavkou, či nemajú na sklade potrebnú rúru. Potvrdil, že také rúry určite majú a po pár telefonátoch (okolo 5tej) aj dohodol výdaj. Dokonca ju sám aj priviezol (cca 2 hodiny) a osadil (cca hodina). Osadili "kovovú" (=určite neplastovú) rúru dĺžky 2,6 metra (viď obrázok).
Cisterna s pitnou vodou
Spoločnosť A+ zabezpečila náhradnú dodávku pitnej vody prostredníctvom cisterny. Cisterna pri Tescu mnohým ľuďom nepomohla. Navrhoval som, aby postupne vchádzala do jednotlivých častí obce (začala by v Triangli, pokračovala na uliciach Pálfyho, Hornodvorská, Šúrska, Hájska, Topoľová atď. postupne cez celú obec) a tam trúbením na seba upozornila, čím by bola efektívnejšia ako iba na jednom stanovisku pri Tescu. Pracovníci A+ napokon urobili stanovištia tri (Tesco, Na pasienku, Suché miesto).
Tiež som navrhoval, aby bola privolaná ešte aspoň jedna cisterna s pitnou vodou, ale podľa vyjadrenia pána Augustíniho z firmy A+ už obvolal desiatky organizácií a podarilo sa mu zabezpečiť iba túto jednu cisternu.
Nakoniec všetko dobre dopadlo.
Títo susedia rúru doviezli a osadili (vpravo p. Benko). Vďaka.
Počas opravy havárie ma napadli takéto otázky:
1, Mal by mať prevádzkovateľ vodovodnej infraštruktúry vlastný báger?
2, Mal by mať prevádzkovateľ vodovodnej infraštruktúry na sklade náhradné rúry rôznych priemerov?
3, Mal by si prevádzkovateľ vodovodnej infraštruktúry objednávať inštaláciu prasknutej rúry u tretej strany?
4, Mal by mať prevádzkovateľ vodovodnej infraštruktúry vytvorené obchodné/zmluvné vzťahy s jemu podobnými firmami (napr. Infra Services), aby v prípade havárie mohol na komerčnej báze využiť ich sklad, pracovníkov, či stroje?
© 2024 Created by Štefan Sládeček. Používa
Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.
Pripojte sa k sieti CHORVATANIA