Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob
Po uverejnení programu rokovania OcZ obce Ch. Grob na novej FB stránke Chorvátsky Grob - občianska komunita sa v príslušnom vlákne rozvinula pomerne široká diskusia, v ktorej sa riešilo všeličo, vrátane problematiky nákupu stroja pre opravu výtlkov a posudzovania tohto nákupu na Finančnej komisii OcZ, resp. problematiky Hornodvorskej.
Keď som sa od pani Múčkovej dozvedel, že diskutovať ba mali najmä tí, čo boli na komisii a od pána Selepa som si prečítal analýzu toho, čo by malo pre zastupiteľstvo a aj pre starostu znamenať rozhodnutie Finančnej komisie OcZ, tak som sa na ten problém pozrel trošku "hlbšie". A tu je výsledok.
1.
Finančná komisia OcZ by sa podľa vymedzeného okruhu pôsobnosti technickou opodstatnenosťou nákupu stroja na opravu výtlkov formálne nemala vôbec zaoberať. Mala sa iba vyjadriť, či odporúča alebo či neodporúča vyčleniť na tento nákup 11 000 EUR, pretože samotný nákup podlieha iným procesom.
Aj keď viacerí diskutujúci tvrdia, že dôvodom odmietnutia odporučiť nákup toho stroja na výtlky preto, že neboli podklady a bolo iba informácia o videu, tak v zápisnici nie je uvedené nič, iba odmietnutie odporučiť vyčlenenie 11 000 EUR, teda odmietnutie nákupu. Ak bude potrebné, tak ďalšie argumenty ešte doplním.
2.
Pri kauze Hornodvorská bolo okrem odmietnutia navrhovaného riešenia (ku ktorej podklady zrejme podľa obsahu zápisnice boli) prijaté aj Uznesenie č. FaSK 1/9-2015: FaSK odporúča OcZ, aby zaviazalo starostu nevstupovať do občiansko-právnych sporov medzi obyvateľmi a vlastníkmi pozemkov pod cestou.
Keď už chceme byť kritickí, tak by sme mali byť najmä objektívni.
Teda aspoň v prípade troch členiek FaSk, ktoré boli v minulom období poslankyňami OcZ a hlasovali aj za nasledovné Uznesenie č. 110/2011 , ktoré znie :
Obecné zastupiteľstvo schvaľuje vykonanie auditu postupu obce pri nakladaní s majetkom štátu a obce, týkajúceho sa pozemkov a stavieb v rámci bývalého jazdecko-hospodárskeho areálu TJ Elán, ako formu vybavenia podnetov štyroch poslancov a spol. MCST a.s. (list č. 892604-ŠS) a to tak , že komisia pre financie a správu majetku obce v priamej súčinnosti s právnym poradcom obce JUDr. Swanovou a právnikom JUDr. Malatom a zástupcov súčasných vlastníkov dotknutých nehnuteľností vykoná audit postupu obce a vypracuje
písomný záver auditu v termíne najneskôr do 31.8. 2011. Písomný záver auditu bude prerokovaný na septembrovom rokovaní OcZ a obidva podnety budú vyriešené / uzavreté uznesením zastupiteľstva k záverom auditu komisie pre financie a správu majetku obce.
3.
Pre krátkosť času sa už dotknem iba opakovaných výhrad najmä pani Múčkovej a pána Selepa na efektivitu nakladanie s prostriedkami obce. Pani Múčkovej chcem iba opakovane dať do pozornosti už vyššie spomínanú skutočnosť, že niektoré vysoko pre obec nehospodárne rozhodnutia boli v minulosti prijaté aj hlasovaním troch súčasných členiek FaSK ako vtedajších poslankýň OcZ.
Tie hlasovania sa týkali aj schválenia prenájmu VaK infraštruktúry pre Agilita Plus, s.r.o. (podľa publikovaných informácií mínus cca 300 000,0 EUR), stavebnej uzávery, nového ÚPN-O a potom ZaD ÚPN-O celej obce za cca 60 000 EUR, výpoveď Memoranda s MCST, a.s. (čo s ohľadom na vynútené riešenie MŠ predstavuje niekoľko desiatok tisíc EUR zbytočných nákladov do nájmu priestorov), .... ak bude potrebné, tak doplním.
....
Súhlasím s tým, že nakladanie s obecnými prostriedkami je potrebné strážiť z hľadiska ich efektívnosti. Nemali by sme si to však zamieňať so zasahovaním do výkonu funkcionárov, resp. zamestnancov OÚ, pretože na to už má obec Ch. Grob niekoľko rozhodnutí prokuratúry, že to je v rozpore so zákonom.
© 2024 Created by Štefan Sládeček. Používa
Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.
Pripojte sa k sieti CHORVATANIA