Komunita obyvateľov a sympatizantov obce Chorvátsky Grob
Alebo skôr kto môže s nákladiakom na Triblavinskú a kto nie.
Ani som nechcel, ale keďže aj tak musím informovať verejnosť, že o uzavretí TRBC budú informované aj všetky dotknuté zložky, tak využijem príležitosť, pretože je potrebné uviesť veci do pravdivého svetla.
Po viacerých "hezky česky řečeno neurvalých" príspevkoch niektorých diskutérov na FB obce pani Katarína Mrázová na základe zavádzajúcich vyjadrení pána Matulu jednoducho a trefne sformulovala dve otázky
"1. aka podnikatelska cinnost tam ma byt? 2. co je cielom uzavretia Triblavinskej?"
Tu sú odpovede:
Ad 1.:
V našom areáli už prevádzka je, a to podľa platného ÚPN-O a aj LV č. 3656 je to Hydináreň. Pre túto hydináreň bola vybudovaná aj účelová komunikácia, pozostávajúca z dvoch úsekov
a) úseku od majera na Čiernej Vode (dnes areál s PD Agrolipt, s.r.o.) okolo poľného hnojiska v strede Triblavinskej až po jednu stranu dvora areálu Hydinární
b) úseku od druhej strany dvora areálu Hydinární po starú seneckú cestu a neskôr cez most, ktorý postavili štátne diaľnice za to, aby im družstevníci umožnili tú pôvodnú cestu prerušiť diaľnicou a ešte aj zabrali družstevníkom kus areálu a postavili diaľnicu tesne vedľa Hydinární.
Ten kus ako píše pán Matula "pozemku pod cestou" nie je cesta, ale je dvor vo vlastníctve MCST, a.s., cez ktorý všetci chodia takpovediac "zvykovo".
Takže keby som "ad absurdum" chcel obyvateľom Čiernej Vody naozaj škodiť tak, ako to vykresľuje pán Matula, alebo vydierať, ako píše pán Fašung., tak by som naložil tatrovku plnú hnoja aj s prívesom plným hnoja (alebo tehál alebo čohokoľvek, čo súvisí s tou stále platnou prevádzkou) a jazdil by som s ňou od rána do večera vrátane noci po Triblavinskej, lebo podľa typu tejto komunikácie jedine vlastník prevádzok na Triblavine na to má zo zákona právo.
A teraz k tomu, čo tam má byť:
Poľnohospodársku pôdu v okolí Triblaviny a aj Čiernej Vody štát s pomocou niektorých politických exponentov rozdal reštituentom (aj keď ani jeden z nich nemal s vlastníctvom v tomto chotári nič spoločné a ani jeden z nich nebol ani len vzdialený príbuzný grófa Pálfyho), ktorí ju následne so ziskom predali developerom alebo sami so ziskom developovali, na základe čoho vznikli tie "sídliská na ležato. Preto sa musí zmeniť aj účel využitia areálov na Triblavine a aj v centrálnej zóne Čiernej Vody. Realitný partner poradil MCST, a.s. prerobenie hál na rôzne menšie výrobné, skladové a/alebo obchodné prevádzky a predbežne aj zohnal nejakých reálnych záujemcov.
Prvé dve z nich sú popísané aj v tých "litániách podľa Fašunga" (o takomto apoštolovi som zatiaľ nepočul, ale veď človek sa učí celý život), ale stručne uvediem, že v prvom prípade ide o prevádzku montážno-výrobnej stavebnej firmy pre oplášťovanie budov a v druhom prípade ide o prevádzku stavebnín, ktoré sa momentálne nachádzajú v objekte pri starej škole v Chorvátskom Grobe a práve kvôli nákladnej doprave by sa mali podľa názoru vedenia obce odtiaľ presťahovať.
V prípade prvej prevádzky nemajú jej majitelia vôbec v pláne jazdiť nákladiakmi cez Čiernu Vodu. No a v druhom prípade je zrejme podľa pána Matulu vhodnejší ten stav, keď tie nákladiaky do stavebnín teraz jazdia okolo školy a cez úzku obývanú ulicu v starej časti Chorvátskeho Grobu.
Podstatné ale na tom budúcom stave je, že súčet nákladných vozidiel, ktoré by som mohol na Triblavinskú cestu "vyhnať" v súčasnom právnom stave, je niekoľkonásobne vyšší, než by mal po Triblavinskej smerom na Čiernu Vodu jazdiť podľa nového stavu, ktorému svojim konaním bráni obec Ch. Grob! Keby som bol typ "vydierača", tak to s tou vyššie spomínanou tatrovkou s hnojom urobím a okrem toho, že zrejme rýchlo dosiahnem svoj cieľ, tak sa ešte zo mňa zrejme stane aj mediálna hviezda.
Ad 2.:
Uzavretie Triblavinskej cesty, teda konkrétne uzavretie dvora vo vlastníctve MCST, a.s. je len a len vykonanie opakovaných usmernení, resp. skôr pokynov zo strany vedenia obcí Ivanka pri Dunaji a Ch. Grob, že MCST, a.s. nemôže až do vydania povolenia pripojenia TRBC na diaľnicu počítať s využitím svojich pozemkov, teda ani toho kusa dvora, cez ktorý ide TRBC. Takže plníme pokyny vedenia a/alebo cieľov obcí.
Ešte si dovolím Ad. 3.:
Od začatia výstavby na Čiernej Vode, resp. minimálne od likvidácie Hydinárskeho štátneho majetku (HŠM) bolo aj obci Ch. Grob a aj obci Ivanka pri Dunaji niekoľkokrát likvidátorom HŠM ponúkané cestné teleso na tých dvoch úsekoch TRBC podľa písmena a) a písmena b). Výsledok je taký, že cestné teleso na úseku medzi diaľnicou a starou seneckou cestou patrí jednej súkromnej firme a ten úsek pozemku na ktorom je dvor (zastavané plochy a nádvoria - betónová plocha, resp. vnútro areálová komunikácia) patrí MCST, a.s.
Preto spoločnosť MCST, a.s. všetkým dotknutým subjektom (obec Ch. Grob bola prvá, aby mohla zmysluplne reagovať - ak bude treba vysvetliť pojem "zmysluplne", tak vysvetlím) oznámila, že ide svoj dvor uzavrieť tak, ako to pôvodne bolo, pričom MCST, a.s. aj uviedla dôvodmi, ktoré k tomuto uzavretiu dvora viedli. Tu je ukážka takéhoto oznamu na Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie Senec Oznam_ObUpCDaPK_Senec.pdf
Dúfam, že teraz už môžem ísť robiť niečo iné. Ešteže viem počúvať hudbu pri tomto "využívaní času" na vysvetľovanie niečoho, čo by mal vysvetliť niekto iný.
© 2024 Created by Štefan Sládeček. Používa
Komentáre môžu pridávať iba členovia CHORVATANIA.
Pripojte sa k sieti CHORVATANIA